German Line

cactuspower

Trådstartare
Vad tycker ni om German Line´s produkter?
Är framför allt nyfiken på sadelgjordarna, spec. den med magplatta, senskydden med neopren och fårskinns inlägg i, samt kandaret.
Nå, få höra nu :bump: :)

Sv: German Line

Du kan få köpa mitt, för det var för lite. :mad: Sidostyckerna blev för korta.

Annars verkar lädret väldigt bra.

Vad tråkigt att det inte passade :(
Vilken storlek var det? Har själv problem med att vissa träns inte passar hästen (full-träns i af), antingen blir sidostyckena för korta eller så blir nosgrimman ofta för liten.

Men om lädret verkar bra kanske jag vågar mig på och beställa en magplattegjord i alla fall. Men jag blir lite fundersam, för jag kollade i Hansbos produktkatalog rätt nyligen men jag såg inte att den fanns med i katalogen? :confused: German Line är väll Hansbo-produkter, eller är jag helt ute och cyklar?

Jo GL är Hansbo.

De var full, fanns inte x-full. Så det var ganska överraskanda att det inte passade, mina andra full-träns har han på dom innersta hålen, så det måste vara väldigt lite i stl. Nosgrimman var dock inte liten.

Ok, gud vad synd :( För min del är det nog bara att glömma det då..
Tycker själv Kandaret, med vit fodring på, ser så himla fint ut och har vart länge på det själv nu. Går själv och håller tummarna och hoppas på att mitt HdR Dressyrtränset kommer passa sen (när det väl kommer!)

Jag har en sadelgjord i läder därifrån, med resår på ena sidan typ. En riktigt bra gjord som jag haft i typ 3 ½ år och den är fortf lika fin! :) Mjukt, fint läder och verkar vara allmänt bra kvalité.

Finns det någon butik på nätet som har GL? (För lat för att kolla runt själv:angel: )

Jag har ett pullarträns från dom, lite torrt i lädret tycker jag. Men har blivit bättre. Inte värt dom 700kr jag la på tränset, men har nu sett att de sänkts till ca 500 på nätet..

/M

Har ett GL-kandar - jättenöjd! Mjukt och fint och välstoppad, lite torrt när vi köpte det kanske men det var lätt fixat med läderolja. Hittade det på Falsterbo förra året, visste inte att det fanns så billiga kandar då, och hittade bara i cob-storlek till min storhäst :angel: . Gick precis på ändå :D ! Fast har fått byta bridongremmen eftersom den ändå blev lite förkort.
Mycket väl värt pengarna :)

Låter som om lädret är hyfsat i alla fall :) Och dessutom är ju inte grejerna svindyra heller, utan enligt era åsikter har jag konstaterat att det ändå verkar vara prisvärda saker. Så det blir nog i alla fall en magplattegjord :) .

Jag har en GL dressyrgjord. OTROLIGT mjuk redan vid inköp, och lika mjuuk än, hållit sig superfin trots avancerad vanvård i några år. Toppkvalitet på lädret.

Inte lika imponerad av deras senskydd dock.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 757
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom... 2
Svar
21
· Visningar
3 951
Senast: geting
·
Utrustning Hej! Jag har lite undringar om era åsikter kring bettlösa träns, vilka varianter ni använder och varför? Jag har en mycket känslig...
Svar
2
· Visningar
1 803
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 945
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka