Gift vid första ögonkastet

Experterna ägnar mycket tid åt att förklara för tv-publiken varför det går så dåligt för paren, och vad de skulle göra istället. Vore det inte bättre att förklara det för paren, så de får en rimlig chans åtminstone?
 
Experterna ägnar mycket tid åt att förklara för tv-publiken varför det går så dåligt för paren, och vad de skulle göra istället. Vore det inte bättre att förklara det för paren, så de får en rimlig chans åtminstone?
Det gör de förmodligen också, allt lär ju inte visas på tv...
 
Himmel vad jag störde mig på hon terapeuten med rött hår! Hon var ju helt galet på och använde sig av en aggressiv framtoning? Hade känt noll förtroende för henne om hon skulle rådgiva mig.

Fast den bruna beteendevetaren är nog värst. Hon säger så många dumheter att jag nästan kräks på min iPad.
 
Jag har funderat lite på detta.
Jag tror att ett av problemen som visar sig i experiment som detta är att paren inte "behöver" gå igenom lära-känna-processen och uppvaktningsprocessen eftersom de är "i hamn" från början i och med att de gifter sig. Lite som att "jaha, nu är vi gifta, då fortsätter vi väl utifrån det", istället för att faktiskt börja från början och lära känna varandra. Visst är det det som terapeuterna tjatar om också, att de faktiskt måste göra något konkret för att få relationen att komma vidare från start. Men jag år lite känslan av att det är för lätt att göra det enkelt för sig och hoppa över den biten, trots att det tjatas om det.
 
Jag har funderat lite på detta.
Jag tror att ett av problemen som visar sig i experiment som detta är att paren inte "behöver" gå igenom lära-känna-processen och uppvaktningsprocessen eftersom de är "i hamn" från början i och med att de gifter sig. Lite som att "jaha, nu är vi gifta, då fortsätter vi väl utifrån det", istället för att faktiskt börja från början och lära känna varandra. Visst är det det som terapeuterna tjatar om också, att de faktiskt måste göra något konkret för att få relationen att komma vidare från start. Men jag år lite känslan av att det är för lätt att göra det enkelt för sig och hoppa över den biten, trots att det tjatas om det.

Jo, det har du rätt i men det skiljer mycket mellan deltagarna. Märkligt nog är det de som inte ansträngt sig varit de mest intresserade. Eller så beror deras intresse på att de haft någon som ansträngt sig.

Matilda, Per och Andreas gav verkligen ett lojt intryck i början. De tycks tro att det är en styrka att bara vara sig själva men resultatet blir att de uppfattas som likgiltiga, trötta och självcentrerade. Är man intresserad av någon är det vettigt att anstränga sig för att framstå som en bra person. Andreas och Pär hade bränt sina chanser efter någon timme. Matilda fångade verkligen Edvin totalt på bröllopet där hon gjorde absilut allt för att vara en fantastisk brud. Sen slutade hon helt att bry sig och betedde sig som en fru någon haft i 30 år. Då tappade Edvin intresset ganska fort.
 
Senast ändrad:
Himmel vad jag störde mig på hon terapeuten med rött hår! Hon var ju helt galet på och använde sig av en aggressiv framtoning? Hade känt noll förtroende för henne om hon skulle rådgiva mig.
Såg programmet för första gången igår och blev kräkless på den terapeuten.
 
Ehm, ja. Typ samma dag som det kommit ett nytt avsnitt :o (dock inte kl 06 på morgonen utan först på kvällen när jag kommit hem :D ) Och jag har varken sett Norge- eller Australien-versionerna, så känner mig inte helt manisk.

Blev i alla fall förvånad att SVT alls fått ihop en säsong till och att någon alls vågat söka detta år, efter alla tidigare misslyckanden.

Och med lite drygt 200 sökande heteromän känns det helt galet att ens påstå att det samlade urvalet skulle kunna generera "en perfekt matchning"?! Bara att sålla ut de riktiga knäppgökarna och sedan få till någorlunda lika ålder och möjligheter att flytta ihop måste ju kapa den siffran med åtminstone nio tiondelar. Och då återstår ändå.... typ allt annat som behöver "matcha" personlighetsmässigt. Lycka till...

Trots detta verkade det ju som trevliga och än så länge normala kandidater de har fått ihop, så ja vem vet?

(Men jag kommer att titta med lika delar spänning, skämskudde och fasa.)
 
Jag följer alla versioner och säsonger maniskt :D. Trots att jag inte alls tror på konceptet egentligen, helt galet att gifta sig med någon som ”experter” matchat en med. Är rätt tveksam till experterna också och framförallt till hur de motiverar paren de matchat. Den delen tycker jag egentligen är mest intressant och de säger de knappt någonting om alls, samtidigt som de påstår att de hittat ”det mest perfekta paret vi någonsin matchat” i årets upplaga :cautious:. Om det äldre paret, Mats o Elisabeth sa de typ ”båda är sociala och glada”, det var allt....

Samtalsterapeuten Daniella Gordon imponerade inte på mig förra säsongen och inte nu heller. Reagerade lite på det hon sa om matchningen mellan Louise och Mikael. Hon beskrev honom som ensam som barn och Louise i sin tur som ”omhändertagande och bra på att laga mat”, lät så himla stenålders och konstigt formulerat... Dessutom vill ju Louise ha en trygg man och jag vet inte om Mikael med sin bakgrund i mobbning känns som det självklara valet då? Kanske de stöttar och stärker varandra, blir spännande att se om de matchar.

Och ja, skämskudden kommer defintivt finnas framme, är övertygad om att jag kommer få användning av den känner jag redan nu :p.
 
Svårt att tänka mig att gifta mig med någon jag inte har sett! Jag träffar/dejtar alla som vill göra det samma med mig men gifta sig Nej, Njet, Nada,
 
Jag har inte varit så intresserad av den här serien, men råkade fastna i den australiska "upplagan" och föll pladask. Så nu ska jag kolla på den svenska. Såg att den fanns på SVT Play, har det börjat sändas i någon kanal ännu?
 
Jag har inte varit så intresserad av den här serien, men råkade fastna i den australiska "upplagan" och föll pladask. Så nu ska jag kolla på den svenska. Såg att den fanns på SVT Play, har det börjat sändas i någon kanal ännu?
Trodde att den svenska skulle gå på Svt i måndags kväll men den gick aldrig så de kanske bara sänder den på svtplay... kanske hade för dåliga tittarsiffror eller nåt ;)
 
Trodde att den svenska skulle gå på Svt i måndags kväll men den gick aldrig så de kanske bara sänder den på svtplay... kanske hade för dåliga tittarsiffror eller nåt ;)

Den kommer nog, det var på SVT Plays Facebooksida jag läste att första avsnittet fanns där "redan nu", alltså det lät som att de tjuvstartat där. Men måndag som kommer kanske då. :)
 
Gift vid första ögonkastet Australien var och filmade på mitt jobb på ett av parens "honeymoon". :laugh: Det var ganska komiskt, omtagningar 10 gånger på en "plötslig händelse" osv...
Kul att se dom på teve senare, även om just filmningen på mitt jobb aldrig kom med på teven så var dom ju ändå på ön där jag bor och filmat från :up:
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 341
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp