Gift vid första ögonkastet

Vad tycker ni om årets säsong? John och Sara verkar ju vara perfekta för varandra, så kul!:banana:

Magnus verkar vara en himla härlig kille, synd att de parade ihop honom med Sam, känns som att han bestämde sig direkt för att de skulle vara vänner.

Martin och Madelene känns inte heller kompatibla, ärligt talat tycker jag Martin verkar vara skittrist och lite osympatisk.
 
@Emtherlia Jag tror inte någon av paren kommer hålla ihop. Tror dock inte på programidén alls. Tycker nästan det är mer imponerande när några inte tjafsar än när de gör det. Tänker att många som är ofrivilliga singlar på det sätt de verkar vara har ett stort behov av att vara själva och en stor personlig "sfär". För mig hade det aldrig funkat att vara tillsammans med någon på det sättet, så intensivt med en gång. För klåda av bara tanken.
 
@Emtherlia Jag tror inte någon av paren kommer hålla ihop. Tror dock inte på programidén alls. Tycker nästan det är mer imponerande när några inte tjafsar än när de gör det. Tänker att många som är ofrivilliga singlar på det sätt de verkar vara har ett stort behov av att vara själva och en stor personlig "sfär". För mig hade det aldrig funkat att vara tillsammans med någon på det sättet, så intensivt med en gång. För klåda av bara tanken.
Och dessutom då tillsammans med någon på det sättet, där denne Någon har valts ut av "experter". Och jag hade hela tiden vetat rätt säkert att det absolut mest sannolika är att dessa "experter" ser helt annorlunda på relationer mellan människor än vad jag gör. Finns det något som kan gå rätt med ett sådant upplägg?
 
Och dessutom då tillsammans med någon på det sättet, där denne Någon har valts ut av "experter". Och jag hade hela tiden vetat rätt säkert att det absolut mest sannolika är att dessa "experter" ser helt annorlunda på relationer mellan människor än vad jag gör. Finns det något som kan gå rätt med ett sådant upplägg?

Ja nä det är ju mer förvånande om folk KAN hålla ihop även fast de ser Förhållandet före den andra personen och den egna lyckan. Hade nog inte lyckats undvika att börja störa ihjäl mig på den andra partern även om hen varit en sån person jag vanligtvis kommit bra överens med. Jag tycker det är mer imponerande om folk håller ihop efter ett sånt program. Snacka om prövning!

KL

Och viktnedgång. Alltså haha det hade jag kunnat säga på en gång att det skulle ALDRIG gå som gemensamt mål. 1. Vem är trevlig som hungrig och halvt svältande? 2. Känsligt ämne för många. 3. Hur ska man ens Samarbeta kring ett sådant mål? Det är ju nog svårt att begränsa sig själv. 4. Kan inte förstå hur någon som ska vara "samlevnadsexpert" kan säga till ett par att viktnedgång är ett bra Gemensamt förehavande när de Behöver ett Mål att Samsas kring. Det allena får mig att tappa allt förtroende för människan.
 
Eftersom det var jag som startade tråden från början.
Jag tyckte då att det var ett intressant projekt, att testa om det funkar att para ihop människor som på pappret borde passa ihop.
Jag har i de flesta fallen kunnat förstå hur relationsexperterna resonerat.
Det har uppenbarligen inte varit framgångsrikt.
Jag har dragit slutsatsen att det är en generellt dålig metod. Och har valt att inte följa årets program.
 
Ja nä det är ju mer förvånande om folk KAN hålla ihop även fast de ser Förhållandet före den andra personen och den egna lyckan. Hade nog inte lyckats undvika att börja störa ihjäl mig på den andra partern även om hen varit en sån person jag vanligtvis kommit bra överens med. Jag tycker det är mer imponerande om folk håller ihop efter ett sånt program. Snacka om prövning!

KL

Och viktnedgång. Alltså haha det hade jag kunnat säga på en gång att det skulle ALDRIG gå som gemensamt mål. 1. Vem är trevlig som hungrig och halvt svältande? 2. Känsligt ämne för många. 3. Hur ska man ens Samarbeta kring ett sådant mål? Det är ju nog svårt att begränsa sig själv. 4. Kan inte förstå hur någon som ska vara "samlevnadsexpert" kan säga till ett par att viktnedgång är ett bra Gemensamt förehavande när de Behöver ett Mål att Samsas kring. Det allena får mig att tappa allt förtroende för människan.
Hahahaha, jag gjorde precis samma reflektion. Kul att spendera "nykärsfasen" (om man nu ska försöka uppnå en sådan i alla fall inom projektet) med att käka kokt fisk och dricka vatten liksom. Jag kan inte tänka mig ett sämre gemensamt projekt typ om man vill bygga en romantisk grund. Vad hände med goda middagar, vin, lite berusat hångel (i vart fall) osv som förhållandestart?

Jag ger dem ungefär 0 % chans till framgång. Vilket väl iofs TV också tycks göra, med tanke på att de skickade iväg dem i en husbil (wtf) som helt nygifta. Hej skilsmässa efter två dagar.

Men ja, jag följer programmet och tycker att det är kul att följa, kanske till viss del pga just haverierna.
 
Jag blev tvungen att söka lite information för att få bekräftat att stackars Geir verkligen inte gjort något seriöst sista försök, det kändes tryggt för hans skull att få veta att det var helt over and out där också. Tycker männen framstod som de klart mest vettiga och sympatiska genomgående i den säsongen, men också en enorm felmatchning med åtminstone Isabel och Andre.
 
Har SVT lagt ner den svenska versionen av serien. eller är det ytterligare en samling par som ska genomgå experimentet ifråga?
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 471
Senast: verser
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 747
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp