Gift vid första ögonkastet

Jag kollade och tycker ändå de lyckats ganska bra med parningarna så att säga. Men jag tycker med att det hade varit intressant att se hur det gått för dem, efter experimentet så att säga.
Det verkar som att de två par som valde att fortsätta vara gifta fortfarande är det. Så, det får väl anses vara en lyckad säsong, jämfört med de två tidigare....

Sen vad gäller årets tredje par, så tror jag egentligen att det var en hyfsat bra matchning också, men att känslorna inte infann sig. Och frågan är om det inte delvis kan skyllas på att åtminstone den ena av dem har en del personliga issues att jobba med, jag fick lite den uppfattningen.
 
Jaha, så inget utav paren är ihop idag. Även Mats och Elisabeth gick skilda vägar. Paren hade nog behövt mer vägledning efter programmet, uppenbarligen så föll var och en tillbaka i gamla mönster efter ett halvår.

Ny säsong finns redan ute, det är den norska versionen. Jag har haft svårt att hänga med på samma sätt i den norska, men jag ska försöka hänga med den här säsongen.
 
Har också sett uppföljningsklippen samt intervjun med deltagarna. Inget av paren är tillsammans idag: Louise och Mikael hade ingen kemi, Elisabeths och Mats värderingar skiljde sig och Sofia och Magnus verkade inte funka ihop som personer/kunde inte komma överens om flytt. Det var väntat, det par jag trodde mest på var Louise och Mikael OM det skulle uppstått kemi, vilket det tyvärr inte gjorde. Båda verkar vara vettiga personer så de hittar nog någon oavsett får man hoppas :).

Den jag störde mig på genom hela programmet var Magnus, så sur, tvär och ego :yuck:. Hoppas han är schysstare i verkligheten än på TV :meh:.

Hoppas verkligen de kör en säsong till, det är så roligt och intressant att kolla på! :D
 
Nu har de börjat sända Gift vid första ögonkastet Australien. Kollade den ikväll.
Nån mer som tittar? Finns på svtplay, kunde inte klistra in länk här.
 
Jag har sett första avsnittet av GVFÖ Australien., senaste säsongen.
Jag undrar verkligen hur dom där två männen ska klara av ett liv ihop när den ena är nästan maniskt pedant och organiserad, och den andra är hans raka motsats. Det ska bli intressant att se.
Den mörkhåriga kvinnan och den blonda tror jag mycket på.
 
Nu har de börjat sända Gift vid första ögonkastet Australien. Kollade den ikväll.
Nån mer som tittar? Finns på svtplay, kunde inte klistra in länk här.

Herregud vad den ena gay-killen brusade upp i senaste avsnittet? Är det verkligen så farligt att bjuda sitt ex på bröllopet? Han verkar ju ha obearbetade problem med tidigare otrohet verkar det som O_o
 
Ja, dom kommer få problem eftersom de också är varandras motpol- eller så kan den ena bromsa alt få ordning. Blir spännande att se!
Innan de träffades tänkte jag att det skulle bli katastrof för de verkade väldigt olika i just det att den ena var lugn och ordningsam och den andra hispig och oorganiserad. Men där i helikoptern verkade de kunna balansera upp varandra bra. Håller med om att det ska bli spännande, mest intressanta paret av de utvalda tycker jag :)
 
Dom bytte väl bara ut sexologen?
Alla tre är nya, jag kände inte igen någon av dem.
Jag kollade när de visade namnen och på sexologen stod det ”sexolog/psykolog/psykoterapeut”. Psykolog och psykoterapeut är ju skyddade titlar, den förra var väl bara ”sexolog”? Känns mer seriöst med en som faktiskt är psykolog och psykoterapeut också.
 
Alla tre är nya, jag kände inte igen någon av dem.
Jag kollade när de visade namnen och på sexologen stod det ”sexolog/psykolog/psykoterapeut”. Psykolog och psykoterapeut är ju skyddade titlar, den förra var väl bara ”sexolog”? Känns mer seriöst med en som faktiskt är psykolog och psykoterapeut också.

Den manliga psykologen är samma som förra året :)
 
Du skrev ju för 50 minuter sen att parterapeuten och prällen också var nya? :confused:

Den kvinnliga parterapeuten/psykologen eller vad hon nu är = ny, prästen är helt borta, sexologen är ny men den manlige psykologen/parterapeuten är samma som förra året. Personligen kommer jag sakna den bindgalna parterapeuten från förra året :D
 
Den kvinnliga parterapeuten/psykologen eller vad hon nu är = ny, prästen är helt borta, sexologen är ny men den manlige psykologen/parterapeuten är samma som förra året. Personligen kommer jag sakna den bindgalna parterapeuten från förra året :D
Aha då förstår jag. Själv har jag lite ansiktsblindhet :confused: så är nog därför jag inte kände igen han som var med förra året också.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 476
Senast: verser
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp