Girlpower i svenska EM-laget i hoppning

Bukefalos 30 år!

Med fem kvinnliga ryttare och fyra ston lyser det girlpower om det svenska EM-laget i hoppning som förbundskapten Henrik Ankarcrona presenterade under torsdagen.
– Ett spännande lag med ryttare och hästar som vi tror mycket på inför framtiden, säger Henrik Ankarcrona.

Oj, spännande att varken någon av Fredricson-bröderna, Bengtsson eller von Eckerman kom med! Kul att fler får chansen att bygga mästerskapsrutin :)

Oj, spännande att varken någon av Fredricson-bröderna, Bengtsson eller von Eckerman kom med! Kul att fler får chansen att bygga mästerskapsrutin :)
Henrik har själv tackat nej, då Iliana inte är aktuell (var låst artikel, så vet inte orsaken)

Bengtsson har ingen häst.

Peder har ingen häst på den nivån nu. Jag har inte hört något om Jens hästar på länge.

Malin har inte heller någon häst, hon har själv sagt Indiana inte är aktuell för fler mästerskap.

Så, förbundskapten tog ut det lag han kunde.

Med tanke på OS tror jag inte det minsta på ”att bygga för framtiden”. Peder hade ingenting på ett OS att göra (jag sa det redan från början och fick mycket riktigt rätt).

Hade Henrik tackat ja, bröderna Fredriksson, Bengtsson och Malin haft hästar, hade de andra inte blivit uttagna.

Så synisk är jag.

Så synisk är jag.

Jag håller med dig om allt du skrev, utom just om att du är cynisk ;)
Tycker det är så himla trist att de uttagna tjejerna ”skrivs ned” som om de blir uttagna trots att de är sämre än de icke uttagna (och det står väl att de tas ut för att få rutin i texterna men läser man rubriken får man för sig att de tas ut trots att de är sämre för att de är TJEJER och att det skulle vara nåt slags kvotering?)
Men mycket möjligt att jag läser artiklarna som djävulen läser bibeln ;) men det är vad jag hakar upp mig på

Jag håller med dig om allt du skrev, utom just om att du är cynisk ;)
Tycker det är så himla trist att de uttagna tjejerna ”skrivs ned” som om de blir uttagna trots att de är sämre än de icke uttagna (och det står väl att de tas ut för att få rutin i texterna men läser man rubriken får man för sig att de tas ut trots att de är sämre för att de är TJEJER och att det skulle vara nåt slags kvotering?)
Men mycket möjligt att jag läser artiklarna som djävulen läser bibeln ;) men det är vad jag hakar upp mig på
Jag håller med dig i allt du skriver (tyvärr).

Jag önskar att jag hade kunnat skriva ett brandtal om jämställdheten inom ridsporten, att vi har en förbundskapten som stöttar de unga ryttarna (observera ryttarna, inte tjejerna) som är på väg upp.

Men nej, tidningen Ridsport så kallade reportrar kan som vanligt inte skriva en vettig text.

Säg istället sanningen.
Det är det bästa laget som togs ut. Det handlar inte om att de är tjejer (och rider ston), eller om att bygga för framtiden.

Hade Henrik, Peder, R-G och Malin haft hästar och velat åka så hade de tagits ut.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka