Bukefalos 28 år!

Gissa ålder på min häst:)

Om jag inte ser fel så har han fått lite grå hår, samtidigt ser han fin ut i kroppen så jag gissar att han är femton år?
 
@Pigalle Är han ett lettiskt halvblod? :)
Ser väldigt mycket ut som det i mina ögon och när du också skrev att "rasen inte var svår att gissa"...
Men oj! Han ser i alla fall inte ut som 19, snarare typ 9!
 
Fast en nittonåring ska väl ändå inte se gammal ut tycker jag. Så gammalt är det ju ändå inte.

Fast det kan ju skillja jätte mycket! Vi har en del hästar födda tidigt 90 tal i stallet, alla halvblod, och en del visar tydliga ålderstecken medans en del inte ser ut att vara äldre än 10.
Kollar man bakgrundshistoria så är ju de som fått rätt mat och regelbuden motion de som är absolut fräschast.
 
@Dressyrtjejen_97

Tack:D Att han är lite urgröpt vid manken vet jag inte vad jag ska göra åt. Han såg ut sån även när han var yngre. Trots bomlösa sadlar, barbackaridning osv.

Hehe lettiskt halvblod? Jag var tvungen att googla det och han har nog vissa likheter:)
Men det är en annan ras.

@zalleg

Det är nog mycket beroende på rasen hur de åldras. Fast övriga faktorer spelar ju givetvis in med. Som tandstatus, näringsupptag osv.
 
@Dressyrtjejen_97

Tack:D Att han är lite urgröpt vid manken vet jag inte vad jag ska göra åt. Han såg ut sån även när han var yngre. Trots bomlösa sadlar, barbackaridning osv.

Hehe lettiskt halvblod? Jag var tvungen att googla det och han har nog vissa likheter:)
Men det är en annan ras.

@zalleg

Det är nog mycket beroende på rasen hur de åldras. Fast övriga faktorer spelar ju givetvis in med. Som tandstatus, näringsupptag osv.

Jag antar att han är en travare (?). Han ser lite längre ut i kroppen för att vara av ridhästtyp och påminner väldigt mycket om den travaren jag hade förut - ganska lång och hög manke med böjd rygg och kraftigt bakparti (enligt min högst amatörmässiga åsikt ;)). Min häst hade också stickelhåriga parti men det hade han även i ung ålder.

Ser väldigt fin ut i kroppen i övrigt tycker jag :). Hade gissat på att han var 15-16 om jag inte hade vetat svaret redan.
 
@Pigalle väldigt ovanligt huvud för att vara ridtravare, tycker jag iaf :D Jag brukar annars "ta dem" på huvudet, ridtravarna, det gjorde jag inte med din.
 
@prallan

:D
Jag tycker mest han ser ut som ett förvuxet russ eller en new forest och särskilt på vintern då han får björnpäls;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 307
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Idag har det gått 133 dagar sedan Sverige beslutade sig för att ansöka om att bli medlem i Nato. Experternas gissningar om igår, senast...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: golit
·
Tjatter Jag fick upp reklam på min FBsida om Jonas von Essen där han gör reklam för sin minneskurs online. Givet, vem vill inte förbättra sitt...
Svar
11
· Visningar
762
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp