Gissa parasiten. (Bilder på mask)

Eloise

Trådstartare
Någon som vågar sig på en gissning vad det här är för något?
Prover är inskickat, men jag är väldigt nyfiken innan svar kommer.
Vita, ca 2-3 cm långa, trubbig med nästan som ett litet hål i ena änden. Rör sig snabbt.

Lägger den aktuella bilden i inlägg två så slipper de som inte vill se ofrivilligt få upp den som omslagsbild.
 
IMG_7436.jpeg
 
Efter att hästen tog med sig stor blodmask när den flyttade in så har jag haft parasitpanik här senaste dagarna sen fyndet.
Veterinären som kikat på bilderna trodde inte heller på hästparasit. Och ingen skulle väl bli gladare än jag för det. Förutom kanske hästen då 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ jag har länge funderat på om jag ska göra en sådan här tråd. Jag vet inte varför jag gör det, mest för att få skriva av mig. Kanske har...
Svar
13
· Visningar
1 309
Senast: Vallmo
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 874
Senast: Maddix24
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 925
Övr. Hund I tisdags kväll (8/12) tinade jag en Bravo Plus-burgare och gav till hundarna, tack och lov brukar jag mosa till fodret med en gaffel...
Svar
17
· Visningar
19 439
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp