Gissa rasen!!!

Sv: Gissa rasen!!!

Melli skrev:
Jättesöt! Adrig sett maken till renrasig hund! Spännande :)

Oj jösses :love:. Inte värt jag vidarebefordrar allt beröm till lille herrn - då begär han höjd vecko"peng" med minst ett halvt grisöra :D!

antiloop8 skrev:
Tollare/Malpåse?

Men det va ju inte en blandras.

Isf tror jag det är en ren rasig Malpåse :rofl:

Trådskapare: eftersom den är krullig, och överviktig, samt lång päls, då är det en Golden Retriver. Dock fel färg

Obs, "bananen" ovan var ingalunda en stående ovation för rätt svar, som sagt är mattes gullunge varken spaniel eller retriever! Fortsätt gissa :bump: :bump: :bump:!

Men visst måste det vara en Spaniel i alla fall :confused:

HAr fått totalt hjärnsläpp ju :( :D

Det var ingen stabyhoun heller då?

Ser han rätt ut enligt rasstandarn? (Förutom den runda magen då ;) )
Är han ovanlig på nå vis?
I färg eller hårlag.
Jag vill veta veta veta :bump: :bump:

Inte Border Collie! Men hans mamma, som är trefärgad, har misstagits för en :angel:.

Itchie skrev:
Inte Border Collie! Men hans mamma, som är trefärgad, har misstagits för en :angel:.

Vanlig collie?

Sorry Loop, jag ger nog den vanliga collien en skräck bild... :crazy: :D

Ingen Stabyhoun heller (verkar förresten vara en mysig ras).

Enligt rasstandard, nja, exempel:

"Svans:
Svansen skall vara lågt ansatt. Den skall vara grov vid basen men avsmalna mot spetsen. När hunden är upphetsad får den bäras böjd över rygglinjen, men aldrig rullad. I vila skall svansen bäras hängande med högst en lätt uppåtböjd spets. Svansen bärs ibland uppdragen mot buken. Den skall knappt nå till hasen. Svansen skall vara okuperad."

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 468
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 146
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 225
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka