Gissa rasen!!!

Sv: Gissa rasen!!!

Cronis skrev:
:

Perro sin pelo del peru ;)

:bow: :bow: :bow:

Tack Google, eller ;)

Han är ju inte enligt standarden:

"Pälsstruktur:
För att rasen skall kunna få kallas nakenhund får ingen päls förekomma. Man tillåter dock spår av päls på huvudet, den nedre delarna av benen, den yttre delan av svansen och ibland några enstaka hårstrån på ryggen."

men jag älskar honom ändå, min peruanska "naken"hund!

Senast ändrad:

719476.jpg

Kulpåse har ju inte mattes lille snutt nån. Brukar säga det, när jag är arg på maken, att han har oddsen mot sig: av fyra manliga medlemmar av familjen är tre kastrerade (hund + två katter), men ingen av damerna (jag och tre ston), bara så han vet vad han har att vänta om han inte sköter sig ;) :D.

SamuraiSurprice skrev:
läs tidigare i tråden, svaret finns på sid. 2

:o :D :o :rofl:

Jasså det var den rasen ändå!?
Jag trodde hon skämta :confused:

Men, den hade ju en väldans massa hår!
Inte bara lite på huvudet,ben, svans och enstaka hårstrån på ryggen som var tillåtet :rofl:

Ja jag säger då det!
Då förstår jag varför h*n inte trodde vi skulle lista ut det. :D

Men då var han ju bara ännu gulligare! :love:

Han hälsar och tackar för berömmet! :bow: :love: :o

Jodå, han är en tvättäkta pälsad peruansk nakenhund (motsvarar Kinas Chinese crested powder puff). Det korrekta rasnamnet är Perro sin Pelo del Perú, medio. Det blir oftast både nakna och pälsade valpar i kullarna. Pälsvarianten får inte ställas ut, men används i aveln. Eftersom nakenanlaget är letalt i dubbel dos (jämför merle-genen hos collie) blir statistiskt sett 2/3 av valparna nakna om man parar naken + naken, men 1/2 vid pälsad + naken förälder.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 468
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 146
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 225
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka