Glansspray eller serum

Ja, det går ju åt en del när det lätt regnar bort med jämna mellanrum också. Tänker nog prova babyolja som komplement som någon nämnt i tråden och utvärdera. Hade jag köpt märkesgrejer i små yttepyttetuber hade jag behövt börja sälja organ på svarta marknaden med tanke på mängden tagel.
Jag har börjat använda babyolja när jag schamponerar. Har i en skvätt i hinken med schampo (och brukar även slänga i balsam samtidigt). Tycker det gör stor skillnad på svansen, den håller sig fin mycket längre efter tvätt jämfört med annars!

(NAFs serum är dock jättedrygt, räcker med jättelite som man häller på borsten så att det fördelas när man borstar svansen. Min häst har jättetjock svans och en tub brukar räcka i evigheter sålänge den används som komplement och inte istället för pälsglans)
 
Jag använder Carr&Day&Martin pälsglans och Leovets Riders magic. Den kombinationen funkar toppen på våra lusar.
 
Köpte bara vanliga glanssprayen idag. Blev lite snål med serumet…. Var ju bara 100ml. Men ska nog börja med balsam efter tvätt i allafall.
 
Schampo med balsam eller balsam efter schampo vid tvätt är överlägset. Använde serum i början när jag skaffade iberiska hästar med lång man men tyckte det var sådär. Så att hålla rent med tvätt och massa pälsglans har hittills vara det bästa!
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: slant98
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 990
Senast: Anna-Bella
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Rosett
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
622
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp