Glassmaskin

Kamomilla

Trådstartare
Vet att det funnits tråd om glassmaskiner innan, men jag hittar den inte.

Ska skaffa en på nästa lön och undrar vilka ni har, om de är bra, eller vilka ni skulle köpt istället :D

Sv: Glassmaskin

Köpte en i våras. Skulle köpa en med lite större skål för att kunna göra lite större satser glass i taget (dryga litern) men det blev en OBH Nordica med två små skålar istället. Blir 3,2dl glass som mest per omgång. Vi är ett litet hushåll, jag och sonen, så den har varit helt perfekt till oss.

Fördel med den lilla: går snabbt att göra glass (10-15 min), går snabbt att frysa skålen, skålarna tar liten plats i frysen, själva "maskinen" tar knappt ingen plats i skåpet

Nackdel med den lilla: blir lite glass, inget man gör för att bjuda gäster på, då måste man planera och göra flera omgångar innan.

Jag har en Philips glassmaskin, och ångrar inte en sekund att jag köpte den. :laugh: Tycker att det är jätteroligt att testa att göra olika sorters glass med olika spännande smaker! :D

Jag vet inte exakt vad glassmaskinen rymmer, men det blir väl minst 4 portioner i alla fall. Mellan vaje sats glass man vill göra måste frysklumpen frysas om i minst ett dygn för att det ska funka. Glassen blir ändå väldigt lös, typ något hårdare än mjukglass. Vill man ha den hårdare får man sleva över den i en låda och stoppa in i frysen ett tag. Beroende på hur mycket vatten glassen innehåller kan den ändå bli väldigt hård när den fryses.

För det priset är jag helt nöjd med apparaten, men drömmen vore ju förstås att ha en "riktig" glassmaskin med egen fryskompressor!... ;)

Jag har ingen men är sugen på att skaffa en med kompressor (tror att det går att få tag på runt 1.000 lappen nu). Men just nu känns det som för stor investering för en glassmaskin så vi väntar ett tag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort bakgrund: Anställd på företag med start september 2023. Provanställning 6månader. Anställande chef/VD gav löneförslag som hen...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: Jeffery
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
997
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka