Glen Gordon Ariel

stjarnfrugt

Trådstartare
Någon som har detta remontträns?

Jag funderar på att skaffa ett, men jag tycker det är ganska dyrt med 1000 kr för ett träns så jag skulle vilja veta om det är bra. Min häst har överbett vilket gör att man måste ha bettet rätt lågt, och många remontgrimmor kommer då för långt ner på nosen och hissar dessutom upp bettet.
Har även för mig att det går att köpa nosgrimman löst, någon som vet?

Sv: Glen Gordon Ariel

Det låter ju som den nosgrimman skulle passa bra till din häst. Och, ja, det går att köpa enbart nosgrimman.

Köpte nosgrimman förra veckan och den sitter som ett smäck. Helnöjd är jag med den :) Fattar inte att ingen uppfunnit designen förr...

*kl*

Har bara provat nosgrimman ännu men den sitter klart mycket bättre än dom andra jag har.... :love:

köpte ett brunt, det är supersnyggt och sitter jätte bra MEN jag tycker tränset var stort i storleken, speciellt pannbandet (han har full alltid annars och detta var stort, får ha på nästan innersta) Det tråkiga var att dom företagen jag kollade med var cob slutslut och inte pågång in på LÄNGE så jag valde att behålla och göra om pannbandet, dvs klippa och fixa lite så det passade...

Det syns inte direkt att jag gjort något med pannbandet så mig gör det inget, nu sitter det finfint och vi är nöjda..

nu har vi ett brunt glen gordon ariel och ett svart rambo micklem competition... så nu får vi nöja oss ett tag framöver hehe..

Upptäckte i går att min cob nosgrimma var full, men det sitter som gjutet och han gick nääästan lika bra med det som han gör med samma bett och Micklem Competiontränset :love:

Kan du inte lägga ut en bild? Jag är väldigt nyfiken på hur den bruna färgen är på ariel tränset. Hittar ingen produktbild på ett brunt, bara på det svarta:laugh:

Någon som har detta remontträns?

Jag har nästa nyss köpt ett och jag är jättenöjd! Båda mina ponnisar gillar det, framförallt treåringen:). Det var dock lite konstigt i storleken då käkremmen är lite för kort. Märkligt då allt annat sitter perfekt:p.

kan ta en bild imorgon när jag ska rida =)

tränset är supersnyggt, är helnöjd.. helt klart favorit nr 2, efter rambo micklem såklart, det tränset slår nog ingen =)

Ursäkta för trådkap, men vart har ni hittat enbart nosgrimman? Jag har endast hittat hela tränset.

Mvh Domino_s

Jag har köpt min nosgrimma lokalt i butik i Västerås. Finns på minst två ställen här. På nätet fanns det tidigare på ett ställe men dom verkar inte ha den längre :(

här kommer bilder på mitt bruna - tyvärr inga jättebra bilder =/

bild3_zps42f1f411.jpg

bild1_zpse92a7d27.jpg

Vad fint det är i brunt! Önskar min pålle hade brun sadel haha :)

Jag har bara nosgrimman, tycker den är jättebra men lite liten i storleken, eller det känns så ialllafall, sidostyckena hamnar lite nära ögonen, men så lutar min hästs nosgrygg lite lustigt också så det kanske bidrar..

lhihi12_505205af9606ee06ac5878ff.jpg

1hihi17_50709fc0ddf2b329a00036f6.jpg

Det sitter likadant på min häst också så det är nog inget större fel på din hästs huvud... eller så är det fel på båda våra hästars huvud..... :D

Ja så kan det ju också vara :angel: Nä men tror att vinkeln är lite för liten mellan nosremmen & nackremmen så har hästen en nosrygg som sluttar nedåt så är det klart att det blir böjt :) Har han en vanlig remont så hamnar den på näsvingarna för det sluttar så där, resultat - konstant frustande haha :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: Queen
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
12 064
Senast: SiZo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Ja som rubriken säger, vad längtar du till eller efter? Någon dröm som kanske är svår att uppnå som du ändå verkligen önskar eller saker... 2
Svar
37
· Visningar
2 874
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka