Bukefalos 28 år!

Glidande bäddmadrasser

A

Annika_38

Köpte för ca ett halvår sedan ny säng, med två tjocka bäddmadrasser till.
Sover väldigt skönt i den, men....madrasserna glider ganska rejält under natten. Varje morgon får jag dra dem rätt!
Hur kan jag få dem att ligga kvar? Har funderat på att sy dit kardborreband, men tror nog att det kommer att bli "hål" i bäddmadrassen då.
Jag sover ganska oroligt, vrider och vänder på mig mycket.
Någon som har ett förslag?
 
Sv: Glidande bäddmadrasser

Fungerar de då? Vi har sådana på jobbet, under en matta i barnens byggrum och tycker ofta att det är ganska knöligt under mattan.
Men tack för tipset!!!
 
Sv: Glidande bäddmadrasser

Man ska ha de i silikon, inte de i gummi eller vad de billiga är gjorda av.

Ett annat alternativ är att sätta fast resårband på undersidan av bäddmadrassen som spänns runt resårmadrassen. Sätter man dem ungefär 15-20 cm in från hörnet (oj, vad jag är pedagogisk) så kommer de inte i vägen för underlakanet heller. Karborreband kan också funka, men resår är ju liksom lite mer... Resårigt. :D
 
Sv: Glidande bäddmadrasser

:laugh:
Tack!!!
Ska till Ikea på lördag, ska se om de har glidskydd (heter de så?) i silokon, värt att prova!
Resårvarianten kan jag nog prova om silikonet inte funkar!!!
Tackar!!!
 
Sv: Glidande bäddmadrasser

Ikea har riktigt bra glidskydd för 15 spänn styck. :) Ser ut som tunna filtar, brukar finnas vid mattorna. De är inte så där i nät som många andra, utan en hel bit utan hål i :D Jag har sån under min bäddmadrass, ska åka o köpa en till dock, då jag numera har dubbla madrasser o bara ett glidskydd. Så den översta ligger inte riktigt stilla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 304
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 143
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp