Glider frammåt:( - sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gronda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 829
Sv: Glider frammåt:( - sadlar

Jag känner igen problemet, jag har en häst som har sadelläget så lång bak att sadelgjorden kommer mitt på magen om sadeln ligger korrekt:crazy:

Jag har nu en bomlös dressyr sadel som jag hoppas ska fungera ett tag, till den har jag köpt en gjord som har delade spännen, de sitter alltså som en rem från ena spännet till det andra så att remmen löper genom en D-ring, förstår du?

Detta gör att sadelns läge inte rör sig lika mycket som med en fast gjord, sadeln rör sig inte så mycket framåt, tidigare var sadeln på bogarna innan man ens hade hunnit skritta fram:crazy:

Skaffa en antiglidpadd. Brukar funka ganska bra.

jag känner en som brukade använda magplatta på sin lite tjockare ponny och sadeln låg mycket mer stilla. värt att testa?

Liknande trådar

Utrustning Alla mina andra hästar har haft sadlar som glider fram, och även denna borde ha det tycker jag, men icke! Sadeln glider istället bak...
Svar
19
· Visningar
2 743
Senast: TinyWiny
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 327
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 025
Utrustning Jag har två islandshästar varav den ena mycket kräsen med sadelval. Han gillar inte alls bomsadlar om de är över 35cm långa(har hittils... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 628
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka