Globus Clic eller Kenatuar Medea ???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Blossom7
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 901
B

Blossom7

Hej
Håller fortfarande på i sadel djungeln och letar.....
Har provat en Globus Clic som låg som formgjuten på hästen samt att den var en dröm att sitta i:idea:
Men jag tyckte den hindrade hästen lite í de framåt gripande rörelserna.....
Kan jag ha fel eller är de stora knästöden (som är jätte goa att ha)
ha den effekten.
Funderar på att prova en Kentaur Medea istället.
Någon med erfarnheter.......:confused:

Sv: Globus Clic eller Kenatuar Medea ???

Testade en Medea i höstas. Knästöden är enorma på den också. Medean är väldigt mjuk och skön att sitta i, men den passar inte mig som har långa överben. Mina knän hamnade långt under stöden. Om sadeln passar din kropp kommer du nog att trivas kanonbra i den. Kentaursadlarna har ju också en viss flexibilitet i bommen som gör att rörelsefriheten blir bättre för hästarna. Min häst visade tydligt att hon trivdes bättre med Kentaursadel än andra sadlar. Själv köpte jag en Penelopa eftersom den passade mina långa ben bättre.
Globus Clic har jag aldrig provat så den kan jag inte uttala mig om.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu är det så att jag letar sadel åt min pålle, då den han har nu sitter helt vansinnigt fel. Jag har haft ut en sadelutprovare och...
Svar
0
· Visningar
1 020
Senast: Prickeponny
·
Utrustning Hej! Vill ha tips på sadel till en häst som är rätt rejält bred, rak och lite överbyggd. Ser rätt svängd ut på stallgången men blir rak... 2 3
Svar
40
· Visningar
12 792
Senast: HannaZ
·
Utrustning Jag har problem. Min häst skulle behöva få en sadel utprovad ordentligt. Inga bekymmer, sadelutprovare finns det ju lite här och var...
Svar
8
· Visningar
3 780
Senast: schelin_j
·
Utrustning Hej alla sadelkunniga! Hoppas ni kan ge mig några synpunkter på mitt näst intill helt oplanlagda sadelköp. Jag är ingen ryttare...
Svar
8
· Visningar
4 437
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka