Globus Clic hopp

N

nipa

Någon som har denna sadel.
Efter en hel del letande, otur med sned sadel letar jag nu febrilt efter något nytt.

Vill ju helst ha en butet men måste inse att plånboken inte vill det i dags läget.
Funderar på en Globus.
Tycker att de ser lite plastiga ut men bossorna ser relativt raka ut, brett mellan bossorna och går att få i vida bomvidder.
Dessutom är det stora stöd vilket passar bra för en brallande unghäst.

Kom med tips och ni som har erfarenhet av denna sadel svara!
 
Sv: Globus Clic hopp

Jag har inför skaffat en globus clic cc hopp, jag avgudar den :love: . Den är så otroligt mjuk och skön att sitta i! Å lagoma stöd, min kompis kallar den för handikappsadel :angel: men jag behöver en sån, haha. Lädret känns också bra och blir fort mjukt. Det va en sadelprovare som rekommenderade den och hon är ej återförsäljare för något märke, och tycker att det är en otroligt prisvärd sadel och med ett mycket bra arbete och kvalite´på lädret. Så med andra ord kan inte mer än att varmt rekommendera den om den passar hästen och dig!!
 
Sv: Globus Clic hopp

Ja, både Esperanzan och CC är raka i bommen.
Jag tycker också de är sköna att sitta i, tyvärr är de bara för små för mig (och att specialbeställa tar sån tid, 3 månader, och då blir det förmodligen köptvång från ÅF fast den inte passar)

Lädret blir väldigt snabbt mjukt.
 
Sv: Globus Clic hopp

Tack för svar!
Det blev dock en Jacson Santa Cruz Celine.

Den kändes mer rörlig att rida i o passade hästen bra.

Prövade en del andra modeller/märken också men många sadlar i prisklassen 8.000-15.000:- är rent ut sagt skit.
Dåligt hantverk, ingen vidare kvalité på läder, smalt mellan bossor osv. Känns som att kasta pengar i sjön!

Kändes bättre att köpa en billig som passade o som dessutom inte alls var så tokig i kvalitén i väntan på min butet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Globus Clic hopp

Har bara hört bra saker om den sadel :) Många ridsportsbutiker jag ringt till har 'alltid' denna innen, tydligen en bra sadel för ett bra pris!
 
Sv: Globus Clic hopp

Menar du celine-sadeln?

Det jag tycker är bra med den är att det är bra anläggningsyta för hästen.
Den finns i vida bommar.
Den är lite mer platt under än takformad.
Passar en sån här häst O bättre än en /\ (lite överdrivet)
Det är brett mellan bossorna.
Bred sits o man får bra stöd i den trots att knä o vadstöd är små.

Och sen är priset lågt.
6900:-
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 164
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: lizzie
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 345
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp