Globusstoppning?

Fiorano

Trådstartare
Jag köpte en ny Globus Clic för två veckor sedan och har ridit i den ca 10 gånger. Nu har stoppningen nära nog försvunnit i panelerna. Ungefär där bommen slutar (i höjd med där man fäster schabraket), har där på ena sidan blivit ett jätteveck på ca två cm in där stoppningen flyttat på sig. Där är ett nästan lika stort veck på andra sidan och stoppningen är hysteriskt mjuk. Hade det varit en äldre sadel hade jag ansett att det var i behov av omstoppning. Jämförde med en väns ett år gamla Stübben och den visade samma antydningar med stoppningen, men inte ens i närheten av hur min sadel ser ut.

Är det normalt att Globus sadlar gör så här? Ska man som köpare acceptera det bara för att man köpt en relativt billigt märke? Fast billigt och billigt, sadlarna ligger trots allt runt 9.000:-.

Sv: Globusstoppning?

jag har hört att man ej bör använda dom sadlarna innan man bytt stoppningen.. så det är nog inte bara du som har det problemet. =/

Det borde väl gå på garantin?

Sedan är det som Centaur säger, många har problem med Globus sadlar innan de stoppats om.

Har kontaktat affärens sadelansvariga idag och hon har tittat på sadeln. Även hon ansåg att stoppningen blivit dålig väldigt fort. Globus har kontaktats och deras distriktskontakt skulle komma förbi nästa vecka för att hämta sadeln så ska Globus sadelmakare kolla igenom den!

Är såklart inte nöjd att den blivit dålig så fort, men de ska ha :bow: för den suveräna och snabba servicen!

De flesta sadlar som ligger under 10 000 kr tycker jag man ska byta stoppning på innan användning...

Jag köpte en globus sadel för en vecka sedan, stoppningen har blivit knölig!
Ska åka till återförsäljaren med sadeln i morgon så de får titta på den, är inte alls nöjd...:(

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 287
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej, I somras köpte jag en begagnad Jensensadel och förmedlaren sa då att jag även fick betala 1500 för omstoppning av sadeln så att... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 266
Senast: Lobelia
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är... 2
Svar
34
· Visningar
5 825
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
4 106
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka