Glömde kameran ute i regn...

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare werah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 256
W

werah

Klantigt av mig, men kameran blev liggandes på stallbänken i spöregn så det har kommit vatten in i den.... Tror ni att det är någon ide att lämna in den eller är det bara att slänga??? Något annat tips?? Hårblås?? Hjääälp!!!!:eek:

Sv: Glömde kameran ute i regn...

Plocka isär den så mycket du kan och låt den lufttorka i några dagar. Sätt sen ihop den och hoppas på det bästa.

Ok, tack. Får åka och köpa en fruktansvärt liten skruvmejsel......

Är det en relativt ny kamera så det finns garanti kvar kan det vara dumt att skruva isär den, åtminstone utan att först höra sig för om det. Men som sagt, prova att låta den torka ordentligt under några dagar och öppna upp allt som går att öppna, som t.ex. batterifack, kontaktingångar av oliks slag och minneskortsplats.

Nej det gör den nog aldrig. Men om det är så att kameran kan torka utan att man skruvar isär den och därefter funkar bra ett tag och att det sedan händer något som garantin täcker kan man ha sån otur att tillverkaren avsäger sig allt ansvar om de ser att man har öppnat kameran.

I och för sig. Men öppnar man den inte så torkar den kanske inte, blir förstörd och så är det kört ändå. :crazy: You just can't win. :D

Nä, så är det nog egentligen. Jag tror dock att kan vattnet komma in i kameran kan det komma ut igen utan att man skruvar isär den. Det tar bara lite längre tid. Man kan ju torka den på låååg värme i ugnen, i ett torkskåp eller liknande. Har torkat en fukttätad mobiltelefon som körts i 40- resp 60-gradiga tvättprogrammet i tvättmaskinen ( :angel: ) utan att ta isär den, och den fungerade fint båda gångerna efter ett par dagar. Så jag tror inte det ska vara nödvändigt att plocka isär kameran för att få den att torka.

min kamer har varit med om liknande den funkar om jag tar kort när det är mörkt eller inomhus. Så fort det blir ljust så bli korten helt vita. Men gör som ovan låt kameran vila i en vecka ungefär

min mobil ramlade ner i en hink med skurvatten för några veckor sen (vet inte hur länge sen låg där i, men det var nog ett bra tag :angel: ) och det går bara att ta bort batteriet på min mobil, så jag gjorde det. och så skakade jag lite på den.
först så funkade inte ljudet, sen slutade skärmen att funka, och sen växlade det lite. men efter en dag fungerade den igen!
och nu har den funkat felfritt i flera veckor :D haha, så det kanske finns ett hopp för din kamera? :)

Kameran funkar igen!!:) Jag har haft den i fönsterbrädan i solen, vritt och vänt den och även lite hårblås.......Puh!!! Jag såg tusenlapparna fladdra iväg....

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
65 110
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 596
Senast: Skjøldur
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka