Gnäller typ hela tiden

S

solenbakommolnet

Hej, alla hundvänner!

Jag har en 13:årig liten tik som nu den senaste månaden gnäller typ hela tiden. :( Jodå, jag menar verkligen hela tiden :crazy:

Hon verkar för övrigt glad och så för hon vifftar på svansen och har pigga ögon. Men detta gnällande... :devil:

Jag blir så trött när hon håller på så. Någon som vet varför :confused:

Uppmärksamhet får hon. Jag tar upp henne i famnen men efter en stund så gnäller hon. Går jag i från soffan till toa kommer hon efter och så gnäller hon. Går jag till köket kommer hon och gissa vad hon gör...jodå, gnäller. Till och med ute när hon är klar och tycker att vi ska gå in gnäller hon. :devil: :devil: :devil:

Är det någon annan som varit med om detta? Jag är mycket tacksam för alla era svar och funderingar.
:bow: :bump: :bow: :bump:
 
Har ingen aning om va de kan vara, har hon gnällt mycket förut oxå? Kanske hon har ont nånstans? Eller kanske saknar någon/något? Uttråkad?
:confused:
 
Tja, hundar är ju inte dumma och hon kan ju ha kommit på att då hon gnäller får hon som hon vill. Har du testat att enbart ignorera eller korrigera gnället?
 
Jag har inge riktigt svar på din fråga men en gissning.
Har hört att hundar på sina äldre dar kan få för sej såna saker som typ gnälla, följa efter överallt ja börja bete sej annorlunda överhuvudtaget. Att det kan vara just för att dom är gammal och/eller börjar få besvär av olika slag (behöver inte just vara allvarliga). Dom vill vara nära sin matte/husse mer och mer, ha deras uppmärksamhet mer och mer.
Min hund dock "bara" 7 men ändå börjar bli till åren, har börjat följa efter mej mer och mer.
Han är annars en sån som bara vill umgås när det är lek eller mat på gång. Ligger annars bara i sin korg och sover.
Nu kommer han när man sitter i soffan och vill bli kramad, lägger sej under köksbordet om man sitter där, kommer på morronen in i sovrummet och tittar på en.
En hund som plötsligt ändrar beteende utan att något annat har förändrats i sin omgivning borde man nog ta till en veterinär bara för att vara på den säkra sidan.
 
Min hund är också jätte gnällig :crazy: men han är bara 21mån. Han har varit så här hela uppväxten. Det är så fort det blir tråkigt som han sätter igång. I början försökte vi ignorera bort betéendet, men det har absolut inte fungerat. Nu har vi börjat säga åt honom ordentligt, det har blivit lite lite bättre, men långt ifrån bra. Hur sjutton ska vi göra för att får bort det helt? Några tips, idéer?
 
Ignorera honom. Han vill ha uppmärksamhet
och det ska han inte belönas med.
 
Den taktiken körde vi med i ett och ett halvt år, men det hjälper INTE.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Min 13-åriga tik har fått en stor resistens i ena ljumsken. Nästan lika stor som en tennisboll men mer avlång i formen. Det är bara en...
Svar
13
· Visningar
1 446
Senast: Tora
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 978
Senast: lady_vip
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 669
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp