Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

*kl*

Mitt skitliv. Har verkligen inget vettigt att leva för. Låter klyschigt, men jag är så sjukt misslyckad både privat och "professionellt". Vill verkligen undvika att bli bitter men är redan försent. Hade jag inte haft släkt odyl att ta hänsyn till hade jag troligen avslutat det hela.

Nej, du är inte misslyckad någonstans! Och jag håller med Ramona om att du är en av de häftigaste personerna jag sett.
Jag kan bara ge det klyschigt rådet att sök hjälp! Jag kände precis som du förra hösten men tog mig till vc, fick hjälp med dels tabletter att ta mig igenom det värsta ångestträsket och samtal med psykolog att bena upp mina tankar om mig själv och min självbild. Det var så guld värt så det går inte att beskriva i ord! Du har ju dessutom förlorat din pappa, bara det i sig är en tung sak.
Ditt värde finns inte vad du gör utan i att du är du.

*kl*

Mitt skitliv. Har verkligen inget vettigt att leva för. Låter klyschigt, men jag är så sjukt misslyckad både privat och "professionellt". Vill verkligen undvika att bli bitter men är redan försent. Hade jag inte haft släkt odyl att ta hänsyn till hade jag troligen avslutat det hela.

Nu låter jag hemsk: men mår man som du gör nu så kan man vara sjuk i en dödlig sjukdom, nämligen depression. Kan kännas helgalet och främmande, men det låter inte alls bra det där. Försök orka söka hjälp eller be någon hjälpa dig.

*kl*

Tack för pepp och inte minst alla snälla ord! Det betyder mycket för mig!

Är sen en tid tillbaka i ett dåligt "skov" där det mesta går fel. Tror att jag skulle behöva att ngt bra händer så man har ngt som får en att se framåt liksom.

Kram till er som känner på liknande sätt

Tack tornblomma :)

Jag får vänta tills rätten är på min sida. Då först kan jag nog slappna av. Då kanske jobb och annat kommer på posten :)

Vaknade fyra och sov bara korta och dåliga stunder efter det. Nu ska det tränas och sen jobba nästan 12 h. Störtar nog i säng i kväll.
Blä och fy för allt.

Gnäll,gnäll,en hel natt med värk och dålig sömn,frukost bestående av smärtstillande och magmedicin :banghead:
Skit dag!!

Skulle vilja gnälla på följande:

Vuxna människor lägger ut en bild på en ung tjej (känd bloggerska) på Facebook och överröser med tyckande. Tjejen är väldigt smal och man förfasar sig över hur dålig förebild hon är för ungs tjejer idag, pratar om feminism samtidigt som man tar sig rätten att kalla henne äcklig, anorektisk, ofräsch osv...
HALLÅ?! detta är en ung person, troligtvis med problem (även om jag föredrar att hennes läkare ställer diagnos, inte några random "tyckare").
Ni pratar om att denna tjej är farlig för era döttrar samtidigt som ni vuxna sk ansvarsfulla föräldrar tar er rätten att kalla denna tjej äcklig och öppet hata henne. Vad gör det er till för slags förebilder för era barn då?

Blir så illa berörd att det finns inte

Åh, morr - sånt går jag loss på totalt! Att det tycks vara ok att kommentera (för?) smala tjejers utseende hur som helst. Dubbelmorr. Ja, jag morrar över alla som tar sig rätten att döma andras utseenden på elakt sätt.

KL

Jag vill också vara med och gnälla!!!

Dagens gnäll:
...jag råkade köra in i en vägg med bilen imorse - hoppsan, den måste ha kommit emot mig på något sätt? Svarta (onödiga) detaljer från fronten lämnade bilen och föll obarmhärtigt ner i gatan.

...ena sonen kom hem med löss i förra veckan så vi fick toktvätta och avlusa halva helgen. Efter det dog mitt hår - mina i vanliga fall volymlösa hårstrån ligger numera klistrade längs huvudet (hej Gollum!)

...jag har skaffat/fått/förtjänat stora påsar under ögonen som lägger på säkert fem år på mitt redan slitna utseende. Tack för det. (Men hej igen Gollum!)

...jag har tråkigt på jobbet och sitter och gnäller på Buke istället för att ta tag i saker. Hoppas någon kommer och skäller på mig så att det blir någon omväxling i alla fall.

*KL*

Just nu är jag lite gnällig eftersom det inte verkar finnas en hårfärg, inte ens på spray, som jag kan tvätta bort utan att det lämnar en enda nyans efter sig. Vad ska jag nu göra åt min Hit Girl-kostym ifall jag inte kan ha lila hår?? Peruk? Vart får man tag på en lila peruk? Buttricks?

Sånt får igång mig också! Tänk Efter Före man skriver massa dynga kanske? Min bästis när jag var barn har alltid varit smal som en pinne, utan att ha några ätstörningar.. Hon fick en del gliringar särskilt i tonåren.. Varför? Och inte några fina trevare om hon ville prata utan fördömande och elakt!

Kl

Jag har försökt äta frukost i ett par timmar. Gör så ont med stora blåsor och sår i munnen! Sluddrar när jag pratar också för det sitter även på insidan av läpparna så de är svullna, utöver att det gör ont att röra på munnen eller komma åt dem..

*kl*

Idag kommer jag att vara en buke-terrorist.... jag är SJUK :arghh:
Jag har ett huvud fullt med snor och hög feber - jag mår blääääää....
Jag har inte tid med detta nu när det är sån fin höst, jag vill ut och rida, gå promenad, flytta blommor och fixa i trädgården!!
Istället kommer jag att sitta här och skriva sura inlägg hela dagen :rage:

Less!!!! Vill inte! Men om jag måste så måste jag få ett nytt jobb.Min chef gör mig sjuk.

kl

Jag har ont i huvudet och har tråkigt och har ångest/oro. Vill ha uppmärksamhet men ingen lägger märke till mig på facebook och skype. :meh:
Nå jag får väl ta och spela lite till då...

kl

på att jag brände min tunga på varmt te i förmiddags.
På att det blev en 12-timmars jobbdag.
På snorungarna som lämnade en halvtimme innan vi skulle stänga med ölflaskor och brukar, utspridda över en hel avdelning, och gömt kapsyler, flaskor och annat *bakom* böcker - och slutligen omorganiserat allt så alla böcker står nu i huller om buller.

suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
680
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 101
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur