Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

de är skyldiga att vara rädda om stigar vid avverkning och ska undvika att köra sönder och lämna risrester efter sig som blockerar. PRata med bolaget som avverkat eller skogsägaren om att stigarna är förstörda så de kan åtgärda det.

Tack, Angua och Ramona! Den personal som är där och gör själva jobbet är sympatisk och förstående (stänger av maskiner när vi ska passera o.s.v.) Det har väl dock inget inflytande över själva markåterställningen. Det jag vet är att det ska planteras ny skog, men det kommer knappast att ske förrän till våren. Jag antar att de inte behöver återställa stigarna direkt? Jobbet är ju inte klart.

En ytterligare knepighet: Jag är inackorderad och stallchefen arrenderar stall och mark av en markägare som aldrig eller sällan är där. Dvs. den som verkligen har inflytande finns rätt många steg från mig (och kanske inte bryr sig så värst mycket). Man kan förstås dra i trådar och prata med folk, men det känns rätt tungjobbat. O_o

Jag vill gnälla på alla vattengympare.

De joggar i vattnet i motionssimsbanorna. Vi hade tre banor i kväll. Som mest var vi elva simmare och fyra motionärer som var i vägen, höll sig i vilka banor som helst och man fick kryssa och vänta för att inte krocka med dem.

Varför måste gympafolket vara i motionssimbanorna. Morr.

Jag vill gnälla på alla vattengympare.

De joggar i vattnet i motionssimsbanorna. Vi hade tre banor i kväll. Som mest var vi elva simmare och fyra motionärer som var i vägen, höll sig i vilka banor som helst och man fick kryssa och vänta för att inte krocka med dem.

Varför måste gympafolket vara i motionssimbanorna. Morr.

Oh det känner jag igen!!! :cautious::cautious: I går när jag simmade så fanns det en som plaskade med vatten hela tiden, simmade lite, plaskade mycket osv, sedan kom en till, som mest vandrade runt, när den första gick kom en hög med gubbar som stod och pratade lite överallt. Men vad fasen UR VÄGEN! :cautious: Jag simmar invid kanten och har fått en syrlig kommentar om det, men jag tänker fortsätta simma där då jagi nte vågar annat. I övrigt är folk artiga och håller sig undan och sånt, bra samarbete, och tycker att det är bra att jag simmar så jag fååååår vara vid kanten om jag vill :D

Måndag. Går upp omänskligt tidigt, tränar, jobbar nio timmar, vilar lite i soffan, lägger mig ganska tidigt för att inte vara död när tisdagen kommer och ser exakt likadan ut. Onsdagen likaså. Torsdag tre timmar ytterligare på jobbet. På fre slutar jag tidigt men är trött både kroppsligt och mentalt. Helgen går åt att gruva sig för nästkommande vecka som ser likadan ut. Människan är allt ett dumt släkte.

Är mentalt slut trots att jag inte har ngn egentlig anledning. Ångestfylld. Less.
Hatar vintern.
Vill göra ngt kul men inte. Orkar inte.

Precis vad jag behöver. Här ska gnällas. :mad:

- Tog skitlång tid att hitta en bra tråd att gnälla i
- Det börjar redan bli mörkt ute, klockan är 20 över fem. :devil: vintertid, vi borde ställa fram klockan istället så vi får mer ljus på eftermiddagen. Tanken är bara att man ska orka upp på morgonen för att jobbajobbajobba. :rage:
- Hästen kissar och bajsar överallt i boxen och rör sedan runt allt till en härlig smet. Kasta ut två kärror om dagen och sen in med nytt, väldigt ekonomiskt.
- Jag känner ingen förutom min kille här i västerås, trivs bra men vill gärna ha nån att va med emellanåt....
- Killen vill inte göra nått annat än att åka runt i sin bil eller kolla på film hemma. Jag vill gärna gå på bio eller gå på krogen... Jag frågar flera dar innan om vi kan gå på bio, när dagen väl är kommen "glömmer" han bort det och hittar på nått annat medans jag är i stallet.:rage::meh::banghead::cry:
- Tycker att killen kan bli lite bättre på att städa hos sig, 1 veckas disk och gigantiska damråttor är icke charmigt
- Jag är trött på att mina päron inte lyssnar på mig
- Trött på att mitt hus aldrig kommer bli färdigt. "det är klart innan jul, inga problem" jo tjena.
- Jag vill flytta hemifrån NUUU :rage::rage::rage:
- Känner mer och mer att det är en jävligt dålig plan med att jobba hos päronen som inte riktigt har råd att ha mig i företaget så jag aldrig får en riktig anställning utan ska gå runt som halvt arbetslös och lönen går i min brors namn. Får dåligt samvete när jag jobbar för mycket (mer än 100 timmar i månaden) men vill spara pengar så jag kan köpa schyssta grejer till mig och hästen och kanske åka utomlands snart. Men åker väl förmodligen ändå själv eftersom jag inte känner en jävel eller bara har astrista kompisar.
- Trött på att mina "kompisar" inte kan ta sig tid till att jag kan komma till dom eller dom kan komma till mig. "Jag har fodringar, orkar inte byta dag på dom", "min pojkvän sover hos mig så du kan inte sova här", "jag kanske ska iväg så det går kanske inte". Ingen lust att åka 30 mil fram och tillbaka om jag inte vet om jag får en sovplats eller inte.
- Trött som fan på att min bil inte kan bli lämnad ifred utan ska halvt rivas isär för att nån ska bytas som jag sagt inte ska röras eller har bett om ska bytas. DONT TOUCH
- trött på dumma politker som bestämmer massa knäppa grejer som strular till det för befolkningen
- vill rädda hundar/katter/hästar som behöver hjälp men han varken plats tid eller pengar

:mad::rage::wtf::(:crazy::cry:

Nu vill jag också gnälla. På företag som inte ringer tillbaka när man ringt och försökt boka en tid. "ja vi ringer dig under dagen", det var en vecka sedan :mad: vill dom inte ha mig som kund eller vad då? Jag har inga betalningsanmärkningar och har alltid betalt mina räkningar från respektive företag i tid. Känner mig allmänt mobbad och ignorerad av dessa företag tyvärr måste jag vända mig till dessa företag igen då utbudet är litet får jag skälla på dom då? :devil:

Hantverkare som gör allt utom att just hantverka :confused: Det pratas i telefon och det pratas med varandra och så pratas det mer i telefon och jag kunde förmodligen gjort det snabbare själv, tro f-n det är dyrt med hantverkare när de är så ineffektiva :rage: De släpar hit små dyra lastare som ska underlätta arbetet men de har ingen koll på om huruvida man kommer fram med lastaren på det aktuella stället och så får det bli handkraft i alla fall men då har det gott två timmar till att lasta av den lilla maskinen och prova och inse att nej det gick visst inte något jag kunde talat om för dom innan :arghh:

På en av mina arbetskollegor som är den lataste, slarvigaste och mest nonchalanta människa jag träffat på. Jobbar man ihop med den människan slutar det alltid med att man får mer att göra :banghead:

På att min katt är sjuk och förmodligen måste avlivas idag :cry: då hon är sjutton år och hennes njurar är väldigt dåliga :down:

Gnäll (skönt att hitta en sådan här tråd):
Jobbet är i och för sig OK som sådant men arbetsmiljön är skrutt. För mycket att göra, för lite tid att göra det på. Antingen blir patienterna missnöjda för att det går för fort/de hinner inte ta upp sina ärenden, eller så blir nästa missnöjd för att den får vänta, eller så är de missnöjda som inte får tid, eller så får de tiden på fel dag och tid och är missnöjda över det. Och så är arbetskamraterna missnöjda för att det inte finns lediga tider att boka på.
Och så har arbetskamraterna för mycket att göra och hinner inte heller.
Och inte kan vi göra något åt det hela, heller, eftersom orsaken är vakanta tjänster där behörig personal att söka tjänsten inte finns.

Och till råga på allt har det blivit "normaltid" och är svart.

. Den där dumma, dumma, dumma skatterättstentan som står i vägen för min examen. Jag vet inte hur jag ska lösa det, mer än att göra tentan igen.

Kan du lösa det från ett annat universitet? SU har en lärare (nu även doktorand) som är sjukt pedagogisk i just skatterätt. Hon undervisar både på grundkursen- skatterätt- men även på beskattningsrätten, vilket är en fristående kurs som motsvarar grundkursen. Kan du kanske läsa beskattningsrätten och sedan tillgodoräkna dig den i din examen?

Eftersom det är en grundkurs så vill inget annat universitet där juristprogrammet finns att jag ska göra den där, eftersom jag inte är inskriven på deras program. Hade det varit en fördjupningskurs hade det däremot inte varit något problem alls.

Någon fristående kurs tillåter inte Göteborgs universitet att jag kan plocka in i min examen tyvärr. Inte då kursen ges vid universitetet.

Jag sitter fast.

Borde kanske läst vidare... Men har universitet något val, om du kan visa motsvarande kunskap? Jag tror att SUs juristprogram motvilligt och under liknande invändningar tvingats acceptera tillgodoräknanden av flera av de kurserna som ingår i affärsjuridiska programmet och andra fristående kurser.

Är så j*vla förbannad att vara försökskanin i en utbildning nu!

Skolan har ingen koll, lärarna har ingen koll.
Visst att jag har hamnat efter är helt och hållet mitt eget fel, men får bara konstatera med facit i hand att jag tog på mig för mycket i våras/somras och den skiten får jag äta upp nu.

Vi får uppgifter som är hypotetiska!

Vi får gruppuppgifter fast vi är en distanslinje på 50% med alla jobbande, hundtränande, projektstartande och bla bla bla...
Jag har försökt prata med läraren att grupparbeten är väldigt svårt i det läget som det är nu.
Och nu börjar hon ifråga sätta igen varför jag inte hinner med gruppdiskussioner - JO FÖR DOM SKER DE TIDER DÅ INTE JAG KAN OCH NÄR JAG KAN SÅ ÄR DET INGEN ANNAN SOM KAN!!!

Nu ska jag ta tag i saken och komma ikapp (snabbt och lätt tyckte jag då jag har lätt och snabbt när hjärnan väl är rensad och inriktad). Så frågar helt enkelt vad jag har gjort så jag kan bena ut vad jag behöver göra. Då får jag bara ett svar (har du inte börjat med det än???).
Men får jag konkret svar vad jag har gjort? NEJ!
Tack så jävla mycket för den hjälpen!

Vår utbildning är på 50% vilket innebär ca 20 timmar i veckan. MEN dom lägger ändå upp tidsplaneringarna så det ligger närmare 30 h i veckan och helst mer!
Vi skulle ha sk sommarlov då vi inte var berättigade csn över sommaren - men tji fick vi där får då ger dom oss uppgift över sommaren.

HUR FAN FÅR DET LOV ATT GÅ TILL SÅ HÄR????

Det som gör mig mest vansinnig är att jag inte kan få raka svar rakt ut så jag kan få ordning och reda i skallen!
Nej allt ska diskuteras, jämföras, skojas.
Våra sidor är mer fyllda med dravel och artiklar än av skolinfo!
Förstår att mina klasskamrater inte kan bli "straffade" av mitt hjärnstök. Men när jag ber om hjälp rakt ut så borde väl ändå läraren kunna hjälpa mig eller?

Och ja, vi ÄR försökskaniner det säger lärarna själva då denna utbildningen är helt ny.
Dom 3 sakerna dom sa man kunde bli med denna utbildningen i bagaget har visat sig att man inte kan bli om man inte lägger ner extra EGEN tid och energi. Får det gå till så???

Dammsög halva lägenheten i lördags em med mycket pauser. Fick bli extra smärtstillande till natten för att få sova och händerna är fortfarande urkassa efter det och ökad värk trots två dagars vila.
SKIT!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka