Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att jag behöver den här tråden ett tag nu.

Jag mår urkasst och läkarna tar prover och undersöker mig på längden och tvären och hittar inet fel. Misstänker att de letar metastaser, men men...

I mitten av januari reklamerade jag (skriftligt) ett jobb utfört av en byggfirma. Har inte hört något trots att jag ringt och påmint. Konsumentvägledaren i kommunen rekommenderade ARN. Mailade firman igår och berättade att om jag inte får svar i denna vecka kontaktas ARN. I morse ringde de.

Summan av det hela är att de hävdar att de ska titta på jobbet när det är torrväder. Är brädfodringen inte svälld så väggen bågnar då är det inga fel. :banghead:
Frågade om det verkligen var så att byggnaden bara skulle vara OK under torra somrar men fick väldigt luddiga svar.

Jag har just kommit tillbaka efter en osedvanligt äcklig magsjuka (tänk kräkkramper så att näsan exploderar i en snorfontän :yuck:) så hör jag kollegorna på kaffet ifrågasätta om jag varit sjuk.

Nu känner jag mest för att slicka i alla kaffekoppar och hoppas på att det var ett virus :devil: (för inte gick det för sig att vara hemma två dygn efter symptomen släppt)

Jag har just kommit tillbaka efter en osedvanligt äcklig magsjuka (tänk kräkkramper så att näsan exploderar i en snorfontän :yuck:) så hör jag kollegorna på kaffet ifrågasätta om jag varit sjuk.

Nu känner jag mest för att slicka i alla kaffekoppar och hoppas på att det var ett virus :devil: (för inte gick det för sig att vara hemma två dygn efter symptomen släppt)
:eek: Vilka kollegor!! :devil: Slicka du på kopparna!! :sneaky: Skickar med lite snor från mig också.

Gnäll till tusen.. Jäkla skitår redan typ... Men med ett å annat guldkorn förstås :love:

BRA:
Jag tog min socionomexamen 16 januari
Bäbis beräknas födas 11 mars.
Kanske byta jobb.
Rättegången mot min brukare som mordhotade mig i somras är äntligen genomförd och jag "vann".
Jag har talat om för store sonens rektor idag att nu vill jag se åtgärdsplanen för mobbing/misshandel annars går jag vidare. (ständig kamp).

DÅLIGT:
Sjukskriven pga graviditetskomplikationer.
Bäbis föddes 19 januari (fast mysigt med bäbis).
Jag dog nästan under förlossningen, 5 h operation, 8 liter blod, de tvingades operera bort både det ena och det andra för att få stopp på blödningen. Sen infektion.
Jag har jätteproblem med tarmarna sen op.
Jag har fått nervskada i benet sen op pga att de gick in i ljumsken med artärballong i försök att stoppa blödningen. -failed.
Store sonen fått stryk i skolan -igen, skolan gör inget. Pågått i snart två läsår med händelser i princip varje vecka dock inte alltid stryk. (Många polisanmälningar gjorda.)
Ena hästen dog knall och fall i hagen förra veckan.
I fredags dog en av mina bästa vänners son.
Mina bröd jag bakat senaste dagarna har blivit typ fågelmat istället.
- det är bara början på mars, hur ska resten av året arta sig.
Bäbis verkar drabbats av kolik.
Börjar få ont i själen, måste få tid att ta hand om mig själv.
:banghead:

Annars är det bra tack.

Jag som vill gnälla på att jag fått världens manliga förkylning ("ni kvinnor snackar om att föda barn men ni ska bara veta när en kille är riktigt förkyld"). Och att jag inte tror att vi lyckades med att få mig gravid på första försöket.
Fast det känns som väldigt lite att gnälla på när man kollar tråden.... :angel:

Känner att jag behöver den här tråden ett tag nu.

Jag mår urkasst och läkarna tar prover och undersöker mig på längden och tvären och hittar inet fel. Misstänker att de letar metastaser, men men...

I mitten av januari reklamerade jag (skriftligt) ett jobb utfört av en byggfirma. Har inte hört något trots att jag ringt och påmint. Konsumentvägledaren i kommunen rekommenderade ARN. Mailade firman igår och berättade att om jag inte får svar i denna vecka kontaktas ARN. I morse ringde de.

Summan av det hela är att de hävdar att de ska titta på jobbet när det är torrväder. Är brädfodringen inte svälld så väggen bågnar då är det inga fel. :banghead:
Frågade om det verkligen var så att byggnaden bara skulle vara OK under torra somrar men fick väldigt luddiga svar.

Håller tummarna för att det inte är något sådant skit :(

Plus att jag instämmer i din klagan över hantverkare, jag har åldrats MINST 10 år i förväg pga dem! :devil:

Gnäll till tusen.. Jäkla skitår redan typ... Men med ett å annat guldkorn förstås :love:

BRA:
Jag tog min socionomexamen 16 januari
Bäbis beräknas födas 11 mars.
Kanske byta jobb.
Rättegången mot min brukare som mordhotade mig i somras är äntligen genomförd och jag "vann".
Jag har talat om för store sonens rektor idag att nu vill jag se åtgärdsplanen för mobbing/misshandel annars går jag vidare. (ständig kamp).

DÅLIGT:
Sjukskriven pga graviditetskomplikationer.
Bäbis föddes 19 januari (fast mysigt med bäbis).
Jag dog nästan under förlossningen, 5 h operation, 8 liter blod, de tvingades operera bort både det ena och det andra för att få stopp på blödningen. Sen infektion.
Jag har jätteproblem med tarmarna sen op.
Jag har fått nervskada i benet sen op pga att de gick in i ljumsken med artärballong i försök att stoppa blödningen. -failed.
Store sonen fått stryk i skolan -igen, skolan gör inget. Pågått i snart två läsår med händelser i princip varje vecka dock inte alltid stryk. (Många polisanmälningar gjorda.)
Ena hästen dog knall och fall i hagen förra veckan.
I fredags dog en av mina bästa vänners son.
Mina bröd jag bakat senaste dagarna har blivit typ fågelmat istället.
- det är bara början på mars, hur ska resten av året arta sig.
Bäbis verkar drabbats av kolik.
Börjar få ont i själen, måste få tid att ta hand om mig själv.
:banghead:

Annars är det bra tack.
*kram* (Jag vet inte vad jag ska säga)

Idag fick jag en kallelse till extra mammografi om en vecka, trots att jag kollades i somras.
De är verkligen på jakt efter cancer, det begriper jag fullt ut nu.
Det skulle iofs förklara varför jag mår skit. Men nog vore det enklare om det vore något annat... Jag orkar inte ett behandlingsår igen.

Idag fick jag en kallelse till extra mammografi om en vecka, trots att jag kollades i somras.
De är verkligen på jakt efter cancer, det begriper jag fullt ut nu.
Det skulle iofs förklara varför jag mår skit. Men nog vore det enklare om det vore något annat... Jag orkar inte ett behandlingsår igen.
Fy vad jobbigt, tanten. Är du rädd?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 107
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka