Precis vad jag behöver. Här ska gnällas.
- Tog skitlång tid att hitta en bra tråd att gnälla i
- Det börjar redan bli mörkt ute, klockan är 20 över fem.

vintertid, vi borde ställa fram klockan istället så vi får mer ljus på eftermiddagen. Tanken är bara att man ska orka upp på morgonen för att jobbajobbajobba.

- Hästen kissar och bajsar överallt i boxen och rör sedan runt allt till en härlig smet. Kasta ut två kärror om dagen och sen in med nytt, väldigt ekonomiskt.
- Jag känner ingen förutom min kille här i västerås, trivs bra men vill gärna ha nån att va med emellanåt....
- Killen vill inte göra nått annat än att åka runt i sin bil eller kolla på film hemma. Jag vill gärna gå på bio eller gå på krogen... Jag frågar flera dar innan om vi kan gå på bio, när dagen väl är kommen "glömmer" han bort det och hittar på nått annat medans jag är i stallet.

- Tycker att killen kan bli lite bättre på att städa hos sig, 1 veckas disk och gigantiska damråttor är icke charmigt
- Jag är trött på att mina päron inte lyssnar på mig
- Trött på att mitt hus aldrig kommer bli färdigt. "det är klart innan jul, inga problem" jo tjena.
- Jag vill flytta hemifrån NUUU

- Känner mer och mer att det är en jävligt dålig plan med att jobba hos päronen som inte riktigt har råd att ha mig i företaget så jag aldrig får en riktig anställning utan ska gå runt som halvt arbetslös och lönen går i min brors namn. Får dåligt samvete när jag jobbar för mycket (mer än 100 timmar i månaden) men vill spara pengar så jag kan köpa schyssta grejer till mig och hästen och kanske åka utomlands snart. Men åker väl förmodligen ändå själv eftersom jag inte känner en jävel eller bara har astrista kompisar.
- Trött på att mina "kompisar" inte kan ta sig tid till att jag kan komma till dom eller dom kan komma till mig. "Jag har fodringar, orkar inte byta dag på dom", "min pojkvän sover hos mig så du kan inte sova här", "jag kanske ska iväg så det går kanske inte". Ingen lust att åka 30 mil fram och tillbaka om jag inte vet om jag får en sovplats eller inte.
- Trött som fan på att min bil inte kan bli lämnad ifred utan ska halvt rivas isär för att nån ska bytas som jag sagt inte ska röras eller har bett om ska bytas. DONT TOUCH
- trött på dumma politker som bestämmer massa knäppa grejer som strular till det för befolkningen
- vill rädda hundar/katter/hästar som behöver hjälp men han varken plats tid eller pengar