Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Less på hälsocentralen här där jag bor..

Ringer jag för att boka tid är de jättetrevliga och ordnar så att jag får träffa läkare snabbt som satan. Men ringer jag för att förnya medicinreceptet är de så sjukt otrevliga och vill knappt göra det. Dessutom tar de betalt för varenda samtal (frikortet har gått ut), vägrar ge mig fler uttag så jag måste ringa varannan vecka och höra samma visa gång på gång hur ovilliga de är att skriva ut medicin. :banghead: Dessutom tar det ca 2-3 dagar efter jag har ringt innan jag kan gå till apoteket och hämta ut tabletterna, så jag måste hela tiden komma ihåg att ringa när jag har några tabletter kvar. Det är enda tabletterna som fungerar mot smärtan, och det är min läkare som har rekommenderat dem. Varför hålla på o krångla för?

Dessutom lite gnäll på jobbet. Fick inte ledigt på måndag pga att vi är underbemannade när jag ska till sjukhuset i grannstaden, så det blir en lång dag från kl. 07-23 ungefär och en jäkla massa stress. Jag som knappt klarar av att vara igång 9-19.. Det kan ju bli roligt. Det enda positiva är att landstinget sponsrar bussresa tur o retur så jag slipper betala bussen till sjukhuset.

Fick kritik idag. Och bröt ihop. Skäms över mig själv. Jag brukar kunna ta kritik men det gick bara inte. Har jobbat typ dygnet runt och känner mig helt utmattad så det var nog det som fick bägaren att rinna över liksom, när jag fick kritik som jag inte ens förstod. Eller det var kanske "förtjänt" men det var liksom små detljer som kändes obetydliga i sammanhanget. Gick in på toa och grinade som en unge. Försökte intala mig själv att jag kanske förtjänade det. Och det är ju bara jobb förfan. Skäms för att jag tog det så jävla hårt.

Nattens gnäll: Varför har många låtar så långa intron? Jag vill höra låten, inte en massa snack eller instrumentalmusik. :mad:

Allergisk mot pälsdjur. Löjligt! Har ju vant mig vid våran hund, men reagerar med allergi bara jag kikar på svärföräldrarnas hund (olika raser). Så nu måste jag ta allergitablett. Bah!

Jag har för tillfället sömnproblem, är trött vid 24-02.00 försöker sova, får ingen ro i kroppen, slutar med att jag är uppe till 05-06, sen sover jag till 14-15 och dagen blir förstörd och jag får ännu mer ångest över vad jag inte hinner med. Blivit en ond cirkel dem senaste 2 veckorna. :(

Tänker alldeles för mkt på olika saker när det blir såhär, undrar bland annat hur det går för min gamla häst. Inte fått höra något på väldigt länge. Gör ont i hjärtat att inte veta om den lever eller ej. Blev tyvärr ovän med nuvarande ägare och det känns som jag svek hästen när det inte blev fler besök. Varje gång kände den igen mig och satt man ner kröp den nästan upp i famnen på mig. Usch, varför tänker man på sånt? Hade 15 lyckliga år med den ialla fall :(

Hela den här dagen är MEH!

Min tidigare mvc trollar, posten uteblir och Mina vårdkontakter har legat nere hela dagen. Hallååååååå liksom!

Meh meh meh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har fått reda på att jag har blodgrupp 0. Och det känns skit eftersom jag enbart kan ta emot blod från samma blodgrupp, men kan ge till alla. Men jag är notoriskt livrädd för nålar och blod, därför är det inte aktuellt att lämna blod för min del. Och då får jag dåligt samvete. :banghead:

SÅ LESS på en mellanchef på mitt jobb som är så förbannat jävla usel! Det enda personen verkar vara intresserad av är att peka ut fel och skälla på folk. Hen klagar på att folk inte tar initiativ eller ansvar, men när en försöker göra just detta och kommer med förslag får en tillbaka att "vi tar en diskussion om detta innan något bestäms". Om en frågar om prioritering av arbetsuppgifter för arbetsgruppen säger hen att "det förstår ni väl själva". När jag frågade om vi hade några verksamhetsmål tyckte hen att det inte var viktigt utan att vi ska fokusera på arbetsuppgifterna, varpå jag tyckte att det är svårt att motivera några arbetsuppgifter om de inte leder till några mål, då blev hen sur och sa att "alla måste ta sitt eget ansvar" (så jävla lätt när ingen vet vad en förväntas ta ansvar för). Hen går inte att lita på, för det som bestämdes ena veckan har ändrats andra veckan. Enkla frågor får komplicerade svar och hen kan inte planera någonting. Hen säger aldrig något med substans, det är som en floskelparad så fort hen öppnar munnen. Är fan så trött på den här människan, har undvikit hen så gott det men ibland (som idag) är jag tvungen att ha kontakt med hen och det är så frustrerande! Bläh! Tur att det snart är helg.

Less på min onda höft och nacke.
Orolig för att ta mig till angered nästa vecka,jag är inte i form för att hitta spårvagnar och annat :(

I-landsproblemvarning!

Min TV tar 20-25 minuter på sig att starta och jag har inte råd att köpa en ny eller få den lagad. :arghh:

Gnäller för att jag gått igenom ytterligare en unersökning som visar noll och intet.

Läkarna vet inte varför jag mår som jag mår. Irriterande - för då kan man inte göra något åt det.
Datorröntgen i förra veckan visade endast en strålskadad lunga - helt normalt för en bröstcancerpatient. Fortfarande usla blodvärden och förhöjd sänka.

I-landsbekymmer!

Såg bilder från kejsarsnitt, och inser att jag får panik av vetskapen att fler graviditer betyder: ev extremt graviditetsillamående, VUL, RUL, glukosbelastning, TUL och sen avsluta med kejsarsnitt. Känns verkligen inte lockande att gå in i en graviditet med vetskapen att det är redan bestämt att jag alltid ska ha en massa extrakontroller samt kejsarsnitt pga att äldsta barnet misstänktes dö vid en vaginal förlossning och minsta barnet vägde 63% mer än normalt 1 vecka innan födseln. Jag är glad att vi har suverän sjukvård, att mina pojkar lever :love: men jag skulle vilja prova på att ha en graviditet utan bekymmer och ångest :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
683
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 118
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25