Goda råd önskas

amalia

Trådstartare
Har precis gått med i tävlingssektionen i min klubb och meningen var att jag skulle ta över sekreteriatet till nästa tävlingsår då den nuvarande inte kommer vara kvar i klubben längre. Jag är anmäld till en kurs som ridsportförbundet anordnar som sträcker sig på två tillfällen.

Men nu har vi sista tävlingarna för året i helgen och tanken var att jag då skulle sitta bredvid den som har sekreteriatet nu för att lära mig, men hon har blivit sjuk.

Så, nu ska jag alltså ha hand om detta själv på lördag:cool:

Det rör sig om hopptävlingarna för ponny och häst.

Tar gärna emot tips och idéer samt goda råd inför detta!

Sv: Goda råd önskas

Le, var serviceinriktad, så är oftast folk trevliga tillbaka. Men låt dig inte luras att göra förändringar (flytta i startlistan och sånt) som du är osäker på. Säg bara (trevligt) då att du måste kolla detta med överdomaren, och gör det hellre en gång extra, om du är osäker. En av mina "kollegor" brukade le och säga, "jag förstår ditt problem, men tyvärr..." Och tro mig, ibland kommer ryttarna med de mest otroliga anledningar att vilja bli ned/uppflyttade i listan. Men då ställer det till det för alla andra, som räknat med ett visst antal starter. Men, tävling är kul, och sekretariatet brukar vara full fart.
Lycka till!

Sv: Goda råd önskas

Men då kommer du kunna nå den här personen på telefon i alla fall? :)

Vet du hur datorprogrammet fungerar? Som Tajger skrev; Le och var trevlig, kolla hellre upp en gång för mycket med ÖD än en för lite. ÖD ska göra nytta för sina pengar ;)

/trazel - som fick en regional hästhoppning om halsen ensam första gången hon satte sig i sekretariatet och tro det eller ej, men det fungerade jättebra! :)

Edit: Insåg att tävlingen säkerligen har genomförts redan... Gick det bra?

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 837
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 793
Senast: Efwa
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip... 2
Svar
25
· Visningar
7 632
Senast: Madick
·
Träning Var på NH-kurs i söndags eftersom klubben anordnar kurser i säker hästhantering under våren. Jag har alltid varit nyfiken på NH och... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka