Godis efterlyses

Min mormor köpte alltid lite högre burkar, typ konservburk i storlek och form, med såna dammiga hårda karameller, antingen frukt eller kola. Jag gillade dem med kolasmak bäst. De köptes nog i princip alltid på gotlandsbåten.
Fick nästan alltid något liknande av mormor och morfar. Små burkar typ 3dl fyllda med mjöliga karameller. Tre pack med färgade lock: grön för mint, gul för kola och röd för frukt. Älskade kolan!!!!
 
När jag bodde i Estland så fanns det sådana i nästan alla vanliga matbutiker. Blev helt till mig när jag såg dem första gången :D
 

Liknande trådar

Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: mily
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 138
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 092
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp