Bukefalos 28 år!

Godkänd på tävling?

Pancakes

Trådstartare
För ett tag sedan (impuls)köpte jag en Spooks Kimi på rea och med första tävlingen på flera år på ingång och feberyra fick jag plötsligt hjärnsläpp, får jag rida i den som den är eller bör man ha plastrong till? :o

"... samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus knäppt krage. Vit slips eller vit plastrong får användas." TRII Mom. 210 1.1.

http://www.spooks.se/tavlingspikeer/tavlingspike-kimi-4#.VSGR3lzNSRs
 
Har sett flera med denna typ av skjorta och har själv något liknande, aldrig ngn som protesterat :)

Dåså, då bör det väl inte vara några problem. Jag har en äldre skjorta som jag vet är godkänd men den här var bekvämare (den gamla måste ha krympt i garderoben :angel: :o)
 
Har sett flera med denna typ av skjorta och har själv något liknande, aldrig ngn som protesterat :)

Jag passade på att fråga ÖD när jag var på tävling i helgen och enligt henne är skjortan inte tillåten enligt TR p.g.a. den svarta kanten runt kragen. Hon sa också att hon inte bryr sig själv men om någon protesterar "kan det bli tråkigt".
 

Liknande trådar

Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 416
Senast: Amanda_F
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 212
Dressyr Kan någon hjälpa mig att tyda det där sista? Får man tävla med polotröja utan slips eller måste man ha det? Jag blir inte klok på det!
2
Svar
22
· Visningar
4 166
Senast: Songbird
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp