Godkänt stamnamn och ny hemsida

Shark

Trådstartare
Ja, då är cirkusen igång!!
Den 1e april fick jag mitt stamnamn godkänt!!:bump:

S*Barbabelle's fick det bli efter 10 förslag!!

***[raderad länk av moderator]***

Nu väntar utställning i maj och går den bra, vilket jag tror, så blir det besök hos hanen på första löpet efter =)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Grattis!

Var ska du ställa? Jag gissar BIK, men något mer? Vi åker till Eksjö helgen innan, så vi skippade resten av maj. Blir så löjligt dyrt när man inte tänker sig för och börjar kasta iväg anmälningar.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Måste man verkligen skriva SE?
Har sett väldigt få göra detta trots att deras stamnamn är godkända efter 2009.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Jag ställer på BIK's ja. Har tyvärr ingen möjlighet att ställa på fler innan parning.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Det står väl ni SVERAKs villkor att du måste ange ditt korrekta stamnamn.
Mitt är S*Felis In Horto
Inte Felis In Horto
Inte SE*Felis In Horto
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Det står väl ni SVERAKs villkor att du måste ange ditt korrekta stamnamn.
Mitt är S*Felis In Horto
Inte Felis In Horto
Inte SE*Felis In Horto

Vilket gör det lite märkligt om man har namnet reggat i flera förbund (helt tillåtet, sålänge alla ungar registreras i sverak/FIFé).
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Men av nyfikenhet, hur gör du när du reggar ungarna TS? SE*Xxxxx Yyy Zzzz eller S*Xxxxx Yyy Zzzzz?
 
Senast ändrad:
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Förresten, vad var ditt förstahandsval?
Jag visste att jag inte skulle få mitt men ansökte om det av någon form av personliga principer: S*Kattack. Tror mitt tredjehandsval var S*Cerezas.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Eftersom det står på bekräftelsen SE* så är det väl kanske lika bra att ändra till det på hemsidan med, även om det inte är lika snyggt :mad:

Mitt förstahandsval var Amarylli's , trodde jag hade kollat upp om det fanns men tydligen inte :P som andra hade jag O'Malley's (Aristocats). Sen är de en hel radda med namn jag tog som jag tyckte va okej.. bla barbabelle's.
Fick ju skicka in två ggr och kände mig lite stressad över att få det klart då parning redan är planerad osv. Kan erkänna att jag inte är 100% nöjd med barbabelle's men man kanske vänjer sig :P
 
Senast ändrad:
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Du kommer nog älska det när du reggat kull och känner namnet är "ditt" :)
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Vad roligt! Grattis! Hur lång tid tog det för dig att få det?

Sitter själv med ansökan om stamnamn framför mig och har gjort i flera dagar. Jag har bara två alternativ och kan verkligen inte komma på fler som känns som att jag kan "leva med", med min tur så lär jag absolut inte få de två alternativen jag har. :D
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Hm oj, minns inte riktigt men det gick rätt snabbt. Kanske tre veckor innan jag fick svar första gången, och 2-3 veckor andra gången.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Eftersom det står på bekräftelsen SE* så är det väl kanske lika bra att ändra till det på hemsidan med, även om det inte är lika snyggt :mad:
Ingen kan väl tvinga dig att skriva SE* på hemsida och annonser. Jag kan inte se att det finns i reglerna om stamnamn.

I Pawpeds till exempel skrivs inga prefix in.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Hm oj, minns inte riktigt men det gick rätt snabbt. Kanske tre veckor innan jag fick svar första gången, och 2-3 veckor andra gången.

Härligt, när man väl får iväg papperen så vill man ju ha svar helst nyss. :D


MsLuna: Jo, jag har jämfört de förslag jag har med stamnamn på fifé's hemsida. Själv skulle jag bedöma att jag borde kunna få mitt förstahandsval, men sedan vet man ju aldrig hur de ser på saken. Måste iaf klämma ifrån mig ett till förslag innan jag skickar in ansökan!
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Ingen kan väl tvinga dig att skriva SE* på hemsida och annonser. Jag kan inte se att det finns i reglerna om stamnamn.

Jo, det står i reglerna. Stamnamnet får inte användas annat än i sin helhet, det vill säga med prefix.
 
Sv: Godkänt stamnamn och ny hemsida

Mitt tips är att fylla i 5 förslag, det går förhoppningsvis fortare att komma på några till än att få ett nej och behöva göra om och skicka in igen. Dessutom blir man ju minst sagt besviken när man öppnar kuväret man väntat på och inser att man inte fått något godkänt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 770
Senast: Saeta
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 902
Senast: pews1972
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 572
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp