Göra hemsida! Hjälp från någon!

Det är svårt att lära sågon över nätet. Själv är jag i stort sett självlärd.
Jag laddade hem frontpage, som är ett enkelt program att bygga hemsidor med. Sen behöver man ju ett bildredigeingsprogram, om man vill ha bilder på hemsidan (och det vill man ju!)
Sen behöver man någonstans att ladda upp hemsidan. Då finns det ju olika gratis webhotell, men själv utnyttjar jag det hemsidautrymme som ingår i Telias bredbandsabbonemang.
Till sist kan du behöva ett FTP.program, det beror lit epå vart du väljer att ladda upp hemsidan (vad jag har förstått så har vissa av webhotellen "inbyggda" ftp-program).
Ett ftp-program är det program som du använder för att skicka dina html-filer som du gjort på din dator till den server där du ska ha din hemsida.

Så: Antingen gör du som jag och fixar ett hemsidebyggaprogram eller så kodar du själv för hand.
Väljer du att använda ett program så kan du ju tex låna böcker på biblioteket om det programmet för att komma igång, det gjorde jag. Det finns också en hel del sidor på nätet där man kan få tips om de olika programmen. Sen är det bara att prova sig fram och leka lite med programmet. Kör du fast så kan du alltid fråga här! :)

Väljer du att koda för hand så finns det en hel del lathundar på nätet för det också! Där kan jg tyvärr inte hjälpa dig, även om jag kan LITE kodning numera... ;)
 
du råkar inte ha tid och lust att fixa en åt mej??
du får självklart betalt!
 
Är självlärd när det gäller att göra hemsidor och är nöjd med det lilla jag kan.

Det finns ett antal guider på nätet hur man gör en egen hemsida. Pmar dig en länk!
 
jag är självlärd, satt å tittade mkt på andras koder och så i början, tyckte de flesta manualerna på nätet var så tråkiga så jag orkade inte läsa dem ordentligt.

förstår inte vad du ville med din länk?.. jag hjälper gärna till om jag kan, vilket jag inte alltid kan...
 
Jag kan hjälpa dig om du vill, pm:a om du är intresserad :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 420
Senast: Vovve
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 507
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 244
Senast: mrkarisma
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp