göra manege av gammal lada?

Sv: göra manege av gammal lada?

Klart att du kan göra en manege i ladan.

En fràga bara! Varför behöver man göra allt sà ordentligt och dyrt?

En ridbanna för en ponny inomhus, jag rider i ett ridhus som har jord som underlag och det funkar ganska okej. (det är inget drömunderlag direkt, men det fungerar.

Jord har du säckert pà gàrden, du kan blanda med vad du nu kan fà tag pà.
tex stort "spàn" eller barkbitar fràn avbarkningen av träd. Halm. Huvudsak att du kan rida pà ridbannan.

Om du har en harv eller liknande att dra över ridbannan sà luckras den upp och blir mjukare. Inte heller för att g¨ra det behöver man en traktor och en ordentlig harv, man kan gott bygga sin egen, en trä eller metal ram med nâgot tungt pà och pinnar som skicker ned och luckrar upp. Man kan dra den med en BIL :idea:
 
Sv: göra manege av gammal lada?

smart ide att blanda original jord golvet med ngt annat angelaL! det finns ju många som har felplanterat träd som dom vill ha väck och då gör flis av, borde ju vara billigt också att få tag på. annars så kan man tigga gammal halm av grannarna! hörde att flyinge har halm som grund i sitt gamla ridhus för att få mer studs, men då blandar man inte ner det i jorden utan lägger ett tjockt halm lager under underlaget.
 
Sv: göra manege av gammal lada?

Ååååååå vilket peppspel jag fick nu! TACK!!! :bow: Så tänker jag också; har jag inte möjlighet att göra allt superordentligt så får jag göra det efter mina förutsättningar och sedan anpassa användandet därefter...

Men nu till de stora nyheterna: Har äntligen satt mig ner med ägaren till ladan och frågat vad han har för planer för den! Det visade sig att han vill lägga betonggolv och göra verkstad där, MEN: Han har tänkt bygga ett ridhus på sin mark!!! :bump: Kan ni tänka er???

Jag tänker nu att jag ska använda angelaL's tips till en paddock istället: Grannen har massor av grovt spån på gården eftersom han bygger timmerstugor, och hundra meter bort finns ett ställe där en annan granne tar matjord... :)

Jag ska nypa mig i armen och återkomma!
 
Sv: göra manege av gammal lada?

Oj då, det var ambitiöst av honom! Verkar vara en ridhus-boom i stan. Hoppas ju själv att hästen ska börja bajsa guldtackor så att jag kan bygga ett ridhus en vacker dag..
 
Sv: göra manege av gammal lada?

Oj då, det var ambitiöst av honom! Verkar vara en ridhus-boom i stan. Hoppas ju själv att hästen ska börja bajsa guldtackor så att jag kan bygga ett ridhus en vacker dag..

:laugh: Gultackor låter lite smärtsamt, vore inte guldbollar bättre? Jo det är ambitöst, och han har måååånga planer på olika projekt, om du förstår. Men å andra sidan så har han byggt flera hus, och jag blir så glad bara av att planerna finns.
 
Sv: göra manege av gammal lada?

Hihi, okej - guldbollar då. Nä men vi får hoppas att han gör slag i planerna och att han bygger ordentligt. Blir så mycket lättare att få inte lite pengar på det om det är bra underlag, belysning, storlek osv.
 
Sv: göra manege av gammal lada?

Blir det av så blir det nog bra! Han är bra på att göra upp ambitiösa planer, men ännu bättre på att bygga :)
 
Sv: göra manege av gammal lada?

gud vad kul!! nu får du ju ett ordentligt ridhus och en paddok (bli bara inte för bortskämnd med detta nu:D), uch vad avundsjuk jag blir^^
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har en stor lada på min gård, där jag har en fundering på att bygga boxar. Jag vill helst bygga själv, dels av kostnadsskäl och dels...
2
Svar
20
· Visningar
2 513
Senast: Pilot
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 269
Senast: Roheryn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 791
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp