Göra om köket

snurran

Trådstartare
Jupp. Nu har jag vunnit mitt krig och fått tillåtelse att göra om i köket :devil:
Ny inredning är inte ens att tänka på då ekonomin inte tillåter det, men det ska bli av antingen nästa sommar eller den därpå. Till dess blir det att göra vad jag kan med spackel och färg :angel:
Skåpen och i princip allt i köket är i 50-tals inredning. Luckorna var lackade i transparent lack, antagligen någon sort som används till båtar då den fläckvis hängt med till idag. Men den gick lätt att slipa bort (tack gode Gud). Så senaste dagarna har jag flitigt gått an och tagit ut, slipat, spacklat, slipat igen och påbörjat målning av luckor.
Köket ser ut som en kvarlämning efter ett krig i dagsläget med gapande skåp vilka blottar allsköns oredor överallt. Det har varit ont om plats i skåparna att stuva in saker i, men lär ju bli ändring inom kort då jag ser massor av saker som kan säljas, alternativt slängas.
Jag ska slänga in lite före bilder av köket, men bilder under arbetets gång har jag inte beslutat om de ska in riktigt än eftersom förändringen kommer bli rätt "radikal" :angel: Och går min plan igenom så ska jag ha en fondvägg i en rätt uppseendeväckande färg :D



//www.pixbox.se/pic27415460]
27415460.jpg
[/url][/IMG]


27415461.jpg
[/url][/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Göra om köket

Var rädd om dina vackra luckor och beslag!
Det kommer nog bli jättevackert med lite välplacerad färg. :D
 
Sv: Göra om köket

Vi har ett lika "vackert" kök som du:D Men vi har äran att ha skjutluckor i nederkant eller hur man ska säga? alltså vanliga luckor/skåp upptill och ett "trekant" skåp under.
Vi ska behålla den inredningen och måla den i högglans scania röd:D (ska lackeras hos en billackerare) sen ska vi lägga mörka träbänkar och ha svart/grå tapeter med silver och guldblommor som jag redan har köpt hem:angel:. Sen ska vi lägga antingen "fusk-klinker/klickgolv" eller ny plastmatta.

Kommer bli super i mina ögon:love:
 
Sv: Göra om köket

Var rädd om dina vackra luckor och beslag!
Det kommer nog bli jättevackert med lite välplacerad färg. :D

Beslag :crazy: De är borttagna redan :o Men finns kvar i nån burk i garaget. Hittade "vanliga" beslag till skåpen och lådorna som ska få pryda luckorna istället :laugh:
 
Sv: Göra om köket

Inget kan ju bli sämre. Golvet ska ju bytas, men då ska det läggas in golvvärme så den delen får vänta. Helst vill jag ha ett klinkergolv med avlopp i mitten av köksgolvet så jag bara kan ta fram högtryckstvätten då det ska städas :angel:

Röda skåpluckor har jag sneglat på länge :love: Men när köket väl ska bytas vet man ju aldrig vad det blir :D
 
Sv: Göra om köket

Vad synd att du valde att byta ut beslagen. Du vet att de är jätteinne - de du valde bort alltså?

men smaken är ju som baken! Hoppas du blir nöjd med ditt resultat!
 
Sv: Göra om köket

Jo, jag vet att det är väldigt inne, eller var för ett par år sen i alla fall.
Men nu har jag ju haft dessa så pass länge, plus att likadana fanns i mitt barndomshem, så jag har lessnat rejält på dem. Och på att fastna med fingrarna i dem då jag är klumpig i min natur :angel: :D
 
Sv: Göra om köket

Beslag :crazy: De är borttagna redan :o Men finns kvar i nån burk i garaget. Hittade "vanliga" beslag till skåpen och lådorna som ska få pryda luckorna istället :laugh:

Skicka hit dem. ;)
Synd att du tog bort dem! Men som tidigare sagt så är ju smaken som baken. Tur är väl det. :D
 
Sv: Göra om köket

Jag är precis som du uppvuxen med beslagen och har svårt att se det fina i dem... :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Ni som fått fuktskador i kök till följd av vattenläcka, kan inte ni berätta hur återställning gick till? Igår upptäckte vi att vår...
Svar
6
· Visningar
4 186
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag och min sambo letar efter nytt boende, och har nu trillat över en lägenhet med perfekt planlösning, på första våningen med inglasad...
Svar
16
· Visningar
12 165
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 336
Senast: Nixehen
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 041
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp