Bukefalos 28 år!

Göra reklam för förskolan

voltis

Trådstartare
Vår underbara lilla förskola behöver fler barn, och jag försöker komma på platser där vi kan göra reklam för oss.

Hur hittade ni er förskola? Gör er förskola ngt speciellt för att synas?

Vi har satt upp lappar på öppna förskolan, bvc och mvc. Jag ska upp till biblioteket idag och se om de har ngn anslagstavla.
På internet har vi en egen hemsida och finns på kommunens hemsida.

Vi ska ha en loppis/öppet hus om en månad, så att göra reklam för den tror jag kan göra mkt. Ska försöka få alla föräldrar att lägga reklamlappar om loppisen i alla brevlådor de har nära sig ;) Och så sätta lappar på samma ställen som ovan.

Vad mer kan man göra?
 
Sv: Göra reklam för förskolan

När jag har varit i göteborg så har jag sett reklamlappar om förskolor på nästan alla lekplatser... ;) Så det kanske är ett bra sätt, prova även att prata med lokaltidningen, ett repotage om den kommande loppisen och samtidigt få slå ett slag för förskolan.
 
Sv: Göra reklam för förskolan

Här kom det personal från förskolan och pratade på föräldragruppen.:)
 
Sv: Göra reklam för förskolan

Tack båda för tips!

Lekplatser vet jag inte... finns inte något bra ställe att sätta lappar på där. Hade det funnits anslagstavlor hade det ju varit klockrent.

Känns lättare sen när vi ska göra reklam för loppisen/öppet hus, då känns det mer ok att sätta lappar på typ träd och staket här och var, de rivs oftast ner efter ett tag liksom.

Håller på och uppdaterar uppgifter vi har på nätet, tex på eniro. Såg att ngn satt dit fel hemsidesadress, inte så bra kanske... nu för tiden tror jag många letar upp hemsidor för att kolla efter mer info, hellre än att ringa.
Undrar hur man kan synas mer på internet också...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 548
Senast: IngelaH
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 707
Senast: Soapbubble
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 149
Småbarn I bottenvåningen av vårt hus finns en förskola, där ska vår dotter gå sen. De har sin uteplats på innergården så jag + dotter passerar...
2
Svar
22
· Visningar
2 949
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp