Göra rent kattens öron?

maria94

Trådstartare
Igår gjorde jag rent min katthonas öron och kom på mig själv att,är det bra att göra rent kattens öron? Kan de få någon infektion?
Hon vill bli kliad i örat väldigt ofta och då tänkte jag att hon kanske har smuts i örat.
Snälla hjälp mig! Vill inte pilla i örat om det inte är bra!!:)
 
Sv: Göra rent kattens öron?

Vi hade en katt förut som hade skabb i öronen. Det kliade och vi fick droppar av veterinären att droppa i öronen. Det hjälpte.:bow:
 
Sv: Göra rent kattens öron?

När jag gjorde rent var det typ brunaktigt...

Vissa katter producerar mer öronvax än andra och blir det mycket ska man ju ta bort det. Jag har två sphynxkatter, och eftersom de inte har päls i öronen får de mer vax, och därför måste man ta bort ganska ofta på dem.

Det finns en vätska på apoteket som man ska spruta i örat, hålla för lite och sen låta katten skaka ut tillsammans med vaxet. Den ska var väldigt skonsam vad jag har hört!
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: Jeps
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: kolja
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 660
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp