Göra rent vitmetall

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag har några mycket älskade hårspännen i någon silveraktig metall som har blivit missfärgade. Någon som vet hur jag får rent dem? Det är billiga hårspännen köpta på typ Indiska och H&M.
 
Sv: Göra rent vitmetall

kanske beläggningen var så tunn att den nötts bort? Då är det nog rätt kört att rengöra dem. Annars kanske silverputs kan fungera?
 
Sv: Göra rent vitmetall

Efter att jag skrivit inlägget igår började jag tänka på att silverbeläggningen kanske nöts bort och att det inte går att putsa upp dem:(

Ska försöka gnida lite med silverputs på baksidan av spännet och se vad som händer.
 
Sv: Göra rent vitmetall

Man kan ersätta bortnött silverbeläggning eftersom det finns speciella pastor att köpa som fungerar till detta.

Så om silverputsen råkar ta bort lite är det inte hela världen.

Det är i kemikalieaffärer, större hobby affärer ( tex Skara Slöjddetaljer) och de som säljer material till guld och silversmide som iregel saluför sådana pastor.

/kt
 

Liknande trådar

Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
497
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Är det någon som vet hur man kan göra rent och snygga till en gård med plattor som blivit vildvuxen? Har fått tips om högtryckstvätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 187
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: warg
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 106
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp