Sv: Golden Retriver!
Det har jag sagt i 40 år
en golden ska jag ha någon gång!![]()
Det har jag sagt i 40 år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
en golden ska jag ha någon gång!![]()
Men du, då är det väl dags nuDet har jag sagt i 40 år![]()
Det är inte bara färgen man älskar hos dom här hundarna ska du veta!
Riktigt trevliga, lyhörda arbetsmyror är vad dom är.![]()
Vad Lilljessicah menade var nog att just den här typen av golden - dvs jakttypen - har en enorm arbetsvilja och lyhördhet, det gäller dock inte för alla golden. Att en golden råkar ha färg betyder inte att den är särskilt bra rent arbetsmässigt, tyvärr.Jo, det har du ju rätt i. Inte färgen som gör hunden. Men Simson var en golden med färg så jag personligen kommer att skaffa den variant av Golden Retriever i framtiden.
Och det där med arbetsmyra gällde inte i Simsons fall!Han låg hellre och sova under trappan i hallan än aportera efter saker eller dylikt. Sen var vi inte sånna ägare som aktiverade honom i aportering eller jakt etc.etc. Långa skogspromenader på ett par km var ju dock en höjdpunkt på dagen för honom.
![]()
Vad Lilljessicah menade var nog att just den här typen av golden - dvs jakttypen - har en enorm arbetsvilja och lyhördhet, det gäller dock inte för alla golden. Att en golden råkar ha färg betyder inte att den är särskilt bra rent arbetsmässigt, tyvärr.
Tyvärr får jag då, som uppfödare av Golden retriever, säga att det är väldigt synd att man inte väljer en renodlad sällskapshund då... det här är ju nämligen ännu en orsak till att rasen är delad.Jag är då som sagt inte ute efter en arbetshund utan en sällskapshund.