Golden stripe - filt eller täcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mimin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 508
M

mimin

Hej!
Innan jag blir fattig student hade jag tänkt att investera i en vad jag kallar "sjukhusfilt", dvs ett sånt där gult ylletäcke med röda och svarta ränder, har precis tagit reda på att dem kallas golden stripe, alltså färgmodellen. :idea:

Nu till frågan, ska man köpa en filt eller ett täcke? Filten ser ju mysigare ut, man kan täcka halsen, och min skavsårskänsliga häst lär ju slippa bogskav, men sitter den fast? Jag antar att man bara har en maggjord runt.. Skav lär väl kanske ändå inte vara ett problem då täcket mest kommer användas som transporttäcke iof... Men det är ju främst filten jag är kär i, täcket ser ju mer ut som ett... täcke ;)

Är tacksam om någon kommer med kloka svar!

Sv: Golden stripe - filt eller täcke?

Filten använder jag enbart under ett rejält ulltäcke - som alltså håller filten på plats under transport. Och därmed enbart när det är riktigt kallt och hästen är helklippt - typ igen användning för den längre :p Jag hade alltså inte vågat lägga enbart en filt på, inte ens under transport utan vill ha någon typ av bogspänne.

Sv: Golden stripe - filt eller täcke?

tycker väldigt mycket om de ylle täckena ^_^, brukar dock aldrig ha de till transport eller under andra täcken utan mest bara som extra länd täcke till och från ridhuset. har inget eget men det finns några sånna i stallet där jag jobbar som används varje dag nu när det är så kallt, har en vanlig ylle filt hemma som är typ som golden stripe täckena bara lite tjockare och sämre kvalite, har det som skriitt täcke och över fleece täcket i boxen efter träning och hästen svettats, det fungerar super och hästen blir torr snabbt medans ylle täcket får all fukt på ovansidan och fleece täcket också torkar upp av ylle täcket^_^ älskar ylle filtar!

Liknande trådar

A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 347
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?