Bukefalos 28 år!

golit löser Gaza-kriget

Och det tror du själv på? Du har inte en jäkla aning om hur många det finns här i Sverige som försöker kontrollera flickor och kvinnor som försöker leva sitt liv, i Sverige!
Antalet ortodoxa judar är inte så stort i Sverige, men utomlands är det ett stort problem.
 
Missvisande rubrik, jag ser inte att @golit löst något alls?
ge golit några månader som upplyst despot så...

problemet med palestinska civila är löst. En humanitär korridor in i Israel.

Att lastbilar fastnar i backar vid snö. Vräk dem i diket och elda upp dem. Då kommer de att tänka sig för.
 
Vad är det för hemsida? Hur trovärdig är den? Jag säger inte att det de skriver inte har hänt, men är mycket propaganda mot Iran så man får kolla källorna ordentligt.

Du verkar ju väldigt engagerad i just Ryska och Iranska regimerna och deras policys. Som om att just att kritisera regimen vore samma sak som att kritisera befolkningen eller kulturen?

Ena siten är, enligt den själv, Iranska journalister. De lär nog kunna vara regimkritiska iom att de försöker undvika censur, men knappas Irankritiska. Sannolikt borde de vara väldigt Iranbefolkningochkulturpositiva kan tänka.

Det här är vad de skriver om sig själva
https://iranwire.com/en/about
IranWire is a collaborative news website run by professional Iranian journalists in the diaspora and citizen journalists inside Iran. IranWire empowers reporters and activists by creating a safe space in which they can share and discuss local and national affairs, in an environment free of censorship or coercion. We share our analysis with audiences around the world, publishing in several languages including Persian, English, Arabic, Kurdish, Azerbaijani, and Spanish.

IranWire was founded in 2013 in response to ongoing and brutal assaults on freedom of expression inside the Islamic Republic of Iran. We provide unique, insightful coverage on topics of genuine interest to Iranians and people curious about Iran. But we also aim to address the accountability gap created by the atrophy of independent media in the country over the past 40 years.

Den andra siten är ju UNHCR
https://www.refworld.org/about.html

UNHCR har av FN fått uppdraget att leda och samordna de internationella insatserna till skydd av flyktingar världen över enligt Flyktingkonventionen och att finna lösningar på flyktingproblem. Organisationen grundades 14 december 1950 och har sitt säte i Genève, Schweiz,

Varför använder du ordet "propaganda" mot Iran? Menar du att det finns en stat eller en sammanslutning av länder som sprider "propaganda" mot Iran?

Att som journalist vidareförmedla nyheter om ett land kallas inte propaganda.

Är du helt hundra på att du använder det ord du tänkt använda?

Propaganda är en term som avser främst politiska kampanjer och budskap som är avsedda att föra fram en agenda, ett visst budskap eller väcka positiva eller negativa känslor för något (t.ex. en politisk teori, policy, religion eller förändring) eller någon (t.ex. innehavare av eller kandidat till politiskt eller religiöst ämbete eller befattning). Syftet är således inte att informera utan att påverka, och innehållet brister ofta i saklighet, är avsiktligt ofullständigt, vinklat eller rentav falskt. Propaganda är en viktig del av psykologisk krigföring, och den som sänder budskapet är som regel part i målet.
 
Du verkar ju väldigt engagerad i just Ryska och Iranska regimerna och deras policys. Som om att just att kritisera regimen vore samma sak som att kritisera befolkningen eller kulturen?

Ena siten är, enligt den själv, Iranska journalister. De lär nog kunna vara regimkritiska iom att de försöker undvika censur, men knappas Irankritiska. Sannolikt borde de vara väldigt Iranbefolkningochkulturpositiva kan tänka.

Det här är vad de skriver om sig själva
https://iranwire.com/en/about


Den andra siten är ju UNHCR
https://www.refworld.org/about.html



Varför använder du ordet "propaganda" mot Iran? Menar du att det finns en stat eller en sammanslutning av länder som sprider "propaganda" mot Iran?

Att som journalist vidareförmedla nyheter om ett land kallas inte propaganda.

Är du helt hundra på att du använder det ord du tänkt använda?
Jag tror absolut att inte vilka journalister som helst får skriva om dessa länder då de måste ha en viss vinkling alltid. De kan inte skriva något objektivt så läsaren får ta ställning själv utan det är redan skrivet extremt vinklat. Det stör jag mig på. Det gäller alla möjliga nyheter så inte bara om Iran och Ryssland.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 774
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 270
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 831
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp