Good News, Bad News

Status
Stängd för vidare inlägg.
All kostsam massage och all enveten dressyrträning har gett resultat.
Fjärthäst har börjat bygga ryggmuskler :up: :bump:

Meeeen...........det innebär också att låne-dressyrsadeln inte längre passar :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
, och när vi la på hoppsadeln var den också aningens för trång.
Idag ska de prova chefens Prestige D1a som "brukar passa de flesta hästar" men vi är pessimistiska just nu.

Så, programridning på fredag och hästen har inga sadlar :cool:
 

D1 passar verkligen "typ alla hästar"! :D
Min tränare har en till till sitt halvblod (170+ i manken) och den passar min lilla fjordhäst också. Något vid för min men går att fylla ut de enstaka gånger jag lånar den. Nackdelen är väl priset. Men den är inte svår att stoppa om så den är rärt flexibel så sett. :)
 
D1 passade inte alls. Vår fjärt är inte som alla andra hästar tydligen :p:rofl:.

Däremot ska hon prova rida i chefens Antares, så vi håller tummarna att fjärthästen gillar den. I så fall får vi låna den istället så länge.
Det är bra med chefer/tränare som samlar på sadlar :rofl::rofl:
 
Antarès-sadeln fick hyfsat godkänt. Herrn hade iallfall betett sig mycket mindre kränkt i går i ridningen.
Så vi behöver troligtvis inte kasta oss i väg och köpa ny dressyrsadel. Sen får vi se hur länge den här passar :cool:, någons ryggmuskler har ju helt tydligt vaknat till liv efter att levt i dvala ett bra tag.
Men mm den fungerar ett tag kanske vi kan ge oss på leta ny hoppsadel istället. Dags börja lägga ut saker på Hästnet till försäljning :angel:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad ska man säga. Ingen av de medföljande sadlarna passar optimalt :meh:. Är väl något dottern misstänkt med fick det bekräftat i...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp