Gordonsetter

kamomillo

Trådstartare
Har vänner som tänker köpa en gordonsetter valp.
3 av dessa föddes visst med varierande mycket vita hår/fläck.
Kan man ställa ut i allafall?
Kan dessa "fläckar" växa bort/krympa. En av valparna hade en vit tass.
Denna valp kommer nog endast att ställas ut om han utmärker sig på jaktprov.
Blev bara nyfiken, för jag har aldrig träffat en gordon med vitt.

* Jenny *

Sv: Gordonsetter

Eftersom setter och spaniel har en delvis gemensam bakgrund misstänker jag att deras små vita tecken försvinner helt eller delvis.

Många enfärgade cockrar föds med vita tecken av varierande grad. På många försvinner de helt eller lämnar endast vita strån som rest.

070814066.jpg

Här är en liten svart spanieltik som har vitt på tre tassar, nosen och bröstet. Dessutom har hon en vit fläck på ovansidan av halsen. Enfärgade cockrar får endast ha vitt på bröstet.

071229018.jpg

Här är samma tik ett halvår gammal. Hon är roan på bröstet, vilket är tillåtet, men resten av det vita är borta.

Tack för svaret!
Och vilken härlig "bebisbild":love:
Då kanske det inte spelar någon roll vilken av dessa 3 dom väljer?
Men i den familjen blir det nog en underbar hund vilken färg den än har;)

* Jenny *

Vid 8 veckor borde det mesta som ska försvinna vara borta. Det kan de ha som riktmärke.

Den lilla tiken var ensam i sin kull så hon tillbringade mycket tid utanför lådan. Många mysbilder blev det, för hon var en mycket mysig valp.:love:

070915008.jpg

Och så enkelt det var att ha med henne. Här 6 veckor gammal i vår stuga. En resa på dryga 30 mil enkel väg :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 437
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 382
Senast: Takire
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 610
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 010
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka