GPA speed air

Sv: GPA speed air

Zlatan skrev:
Jag hittade en bild.

Hon rider i den GPA hjälmen som kom förra året.

01michaels_150_dpa.jpg

Den kostar ca 12 500 och finns på Skara Hästsport. ;)

Undrar om man rider bättre om man har en så dyr hjälm :p ;)

:rofl: Riktigt bra!

I så fall kan man ju fråga sig hur bäste svensken i Gtb klarade det med en vanlig CRW eller hur?

Ämelie skrev:
Jag har äntligen hittat en hjälm som jag vill ha! Den satt som gjuten på skallen och den var så lätt och sååå skön, sen är den ju såååå snygg också :d Problemet är att hjälmen kostar 4000:- Hur ska man ha råd med det??? och folk kommer ju tro att man är knäpp som köper en så dyr hjälm! :o

så därför tänkte jag fråga er: Kan man rida i en sån här hjälm utan att verka snobbig??? :o :p

air-big.jpg

Jag tycker rent utsagt att den är skitful. Den ser bara billig och plastig ut, tycker deras tidigare hjälmar varit mycket mer stilrena. gillar inte alls speed air.

men som sagt trivs du i den och tycker den är snygg är den ju absolut värd att sattsa på. 4000:- kr är inte mycket. Tänk på hur mycket ditt huvud är värt!

CeciliaHeikne skrev:
Jag tycker rent utsagt att den är skitful. Den ser bara billig och plastig ut, tycker deras tidigare hjälmar varit mycket mer stilrena. gillar inte alls speed air.

men som sagt trivs du i den och tycker den är snygg är den ju absolut värd att sattsa på. 4000:- kr är inte mycket. Tänk på hur mycket ditt huvud är värt!

haha, ge den ett år... sen kommer du tycka den är skit snygg :angel:

för mig är 4000:- MYCKET pengar! med en lön på 2000:- i månaden som ska räcka till bensin, bussbiljetter, kläder, träningingar, skoningar m.m. så är det mycket pengar... men som tur är har man snälla föräldrar som brukar sponsra.

Någon som har tips på hur man övertalar föräldrar att man behöver en ridhjälm som kostar 4000:- ??? :angel:

P.S. det funkar inte med att säga "jätte många i världscupen har den" :D

Säg att det är en billig livsförsäkring! ;)
Funka för mig! :D

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att köpa en gpa speed air tot från utlandet. Har hittat en sida från Portugal som just nu har rea på sina gpa hjälmar!! Men...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: lovepill
·
Utrustning Måste byta ut min hjälm nu då jag kraschat min Gpa Titanium. Funderar på en Speed Air, antingen en vanlig eller en Tone in tone. Kan jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Elektron
·
E
Utrustning Jag undrar om det finns nån hjälmväska till GPA speed air och isf hur mycket den kostar :p Och då menar jag inte "hjälm-påsen" som...
Svar
6
· Visningar
1 427
Senast: WBanna
·
A
Utrustning Hur är GPA Speed Air - Tone on Tone och Euron i storlekarna? Min kompis sa att hon trodde att ToT´en var en storlek mindre än den...
Svar
7
· Visningar
2 959
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka