GPS på hund....

swemale

Trådstartare
Det är dags att skaffa en GPS tracker till vår Border Collie Roy som ska börja vistas ute i naturen lite mer seriöst sökande bl.a svamp.... Undrar nu lite vad har den samlade Bukepanelen för erfarenheter? Vilka märken är bra/mindre bra... Vilka för/nackdelar finns det?
 
Minifinder ska jag testa i höst. Den har en funktion som gör det möjligt att ringa upp pejlen och både prata och lyssna det är något jag saknat med tidigare pejlar.

Hittills har jag kört garmin och wehunt.
 
Jag har oftast dubbla halsband på, men det kanske är lite overkill för att leta svamp :)
Har alltid haft garmin, men kompletterade den med ett Ultracom-halsband i vintras. Är väldigt nöjd med den kombinationen!
 
Det finns jaktpejlar med många funktioner och sen finns det enklare GPS för husdjur. Garminpejl kräver både halsband och en handenhet, många av de andra jaktpejlarna kräver att du har en app (oftast med en kostnad för att se hunden på kartan). Jaktpejlarna har många funktioner som för en hund som ska leta svamp kanske inte är relevanta?
Jag hade nog satsat på något rätt enkelt som denna:
https://www.elgiganten.se/product/m...09-gps-sparare-sparar-allt-som-ror-sig/263922
Appen är gratis, bara trafiken på simkortet som behöver betalas.
 
Jag har en Tractive till min häst, där är det abonnemanget som kostar så beror ju på användingsfrekvens. Man kan köpa 1 månad i taget om det bara är vissa delar av året den är tänkt att användas? Annars kostar mitt abonnemang under 90 kr/mån när det betalas årsvis.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter en mindre kul upplevelse då lille hund försvann i 1,5 dygn i okänd miljö (klättrade ur en hästbox i ett okänt stall i okända...
Svar
4
· Visningar
566
Senast: Piglet82
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 647
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 136
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp