"Grand Danois"-blod??

Fritidsryttare

Trådstartare
Idag var jag och kollade på en 5-årig valack, en polsk import som enligt försäljaren har "Grand Danois-blod" och jag har verkligen ALDRIG hört talas om denna stam, som enligt honom är mycket eftertraktad internationellt.

När jag kollade i passet så hittade jag en hingst som hette 'Grand', är det denna han menar? Enligt min erfarenhet är annars Grand Danois en hundras?

Sv: "Grand Danois"-blod??

Tack!
Vad finns det att säga om honom? Jag har ärligt talat aldrig hört talas om honom, men den här hästen var onekligen mycket trevlig som individ.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 423
Senast: machafuko
·
Ekonomi & Juridik För snart ett år sedan köpte jag en 1 åring i tron om att denna var valack. Jag tog upp just denna saken vid köpet, eftersom jag själv... 2
Svar
23
· Visningar
7 930
Hästvård En häst i stallet har blivit ömfotad helt utan anledning. Och jag funderar på om det kan vara en lättare fångvarning på den? Men jag... 2
Svar
38
· Visningar
9 303
Senast: Nominous
·
Hästvård .. är min kompis häst... För att göra en historia lite kort: Min kompis köpte en häst som har gått lättare ridning och ja, hobby... 2
Svar
28
· Visningar
4 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka