Graninge Halti eller Blundstone?

nira

Trådstartare
Vilka av dessa jodphurs tycker ni är bäst?
Behöver ett par nya vardagssskor till stallet, och tänkte önska mig det i födelsedagspresent. Men jag kan inte bestämma mig vilka jag vill ha.
Skorna ska vara bekväma, bra att gå i och hållbara. De ska funka att rida i också, men jag har andra jodphurs + stövelskaft och stövlar till det, alltså ska de mest fungera till stalljobb.
Vilka skor pasar bäst in på det jag behöver?

Sv: Graninge Halti eller Blundstone?

Jag bara älskar mina Blundstone skulle inte bya bort dem för alla hästar i Småland. Har använt dem varje dag året om sedan jag köpte dem för 3 år sedan o de är fortfarande hela. Provade Graninge men tyckte inte att de är lika bekväma. L

Jag gillar inte Blundstone alls, de är "mjuka" och så att ha foten i, men alldeles för klumpiga enligt mig. Jag har jodphurs med stålhätta från Hööks och de gillar jag, har provat andra utan att bli särskilt förtjust. Jag är inne på mitt andra par nu, sliter ut ett par på två år ungefär, men då ska tilläggas att jag är ett extremfall.. Köpte nya läderridstövlar varje år t ex innan jag började rida i skor till vardags, inte särskilt ekonomiskt.. Det har alltså inte med kvaliteten att göra.

Har inte provat Graninges men har Blundstones och har bara gott att säga om dom, dom är jätte bekväma när man har gått in dom och funkar utmärkt att både ha i stallet och till ridning. Har Graningestövlar också, men om jag jämför stövlarna med Blundstones jodphurs så är det bättre kvalité på Blundstone tycker jag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
345
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 029
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 796
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur