Granne som festar hela jävla tiden

BernT

Trådstartare
Är så sjukt trött på en av grannarna! VARJE dag spelas från typ 10-18 housemusik. Och varje jävla helg (självklart även precis just nu) är det fest. Med svinhög dunkande musik. Kan man ringa ut störningsjouren utan att veta exakt vilken lägenhet? Är 10 våningar och 5 lägenheter på varje plan. Det är ngn i huset, jag tror jag vet vem men är inte hundra. Hade jag inte haft en bebis på 3.5 månad hade jag självklart tagit hissen och helt enkelt letat upp rätt lägenhet men det är inte aktuellt nu. Jag ska upp 0330 (vilket inte är grannens fel såklart) men nån jävla gång kan se väl ge sig? Är skitsur at the moment.

Är så sjukt trött på en av grannarna! VARJE dag spelas från typ 10-18 housemusik. Och varje jävla helg (självklart även precis just nu) är det fest. Med svinhög dunkande musik. Kan man ringa ut störningsjouren utan att veta exakt vilken lägenhet? Är 10 våningar och 5 lägenheter på varje plan. Det är ngn i huset, jag tror jag vet vem men är inte hundra. Hade jag inte haft en bebis på 3.5 månad hade jag självklart tagit hissen och helt enkelt letat upp rätt lägenhet men det är inte aktuellt nu. Jag ska upp 0330 (vilket inte är grannens fel såklart) men nån jävla gång kan se väl ge sig? Är skitsur at the moment.
Fy fasen vad skitjobbigt!
Bor själv i hus. Bland annat på grund av den anledningen.
Skulle inte stå ut med att höra grannar som festar nu när jag har familj.
Jag stod inte ens ut med att höra grannarnas dagliga liv.
När jag bodde i lägenhet störde jag mig på precis allt som var relaterat till grannar såsom;
Röka på balkongen så rök kom in i min lägenhet. :wtf:
Grannarnas toa och duschvanor.
Väckarklockor, tv, stereo.
Grannar som gick så det dunkade i hela huset.
Grannarnas liv i största allmänhet. :o

Har inget bra tips att komma med förutom att kontakta störningsjouren som redan är skrivet och att köpa hus.

Åh fy, en av anledningarna att jag föredrar att bo i ett hus och inte i lägenhet. Lider med dig TS, kan inte vara helt enkelt. Kontakta hyresvärd också kanske?
Har för mig från tiden när jag bodde i lägenhet så hade de att det skulle vara "tyst" mellan vissa tider typ 23-06 eller något liknande. Tänker om det kanske är så för er med?

Det är absolut inte ok att väsnas på det viset. Ring störningsjouren - igen och igen tills det upphör. Det är inte du som ska behöva flytta - vill dom festa och härja dagar och nätter igenom, får dom flytta nånstans avsides.

Jag hade blivit GALEN!!

Gärna ett hus utanför bebyggelse då, så att man har exakt noll grannar vars hus man ser eller hör.... Att bo i ett villaområde var sjukt mycket jobbigare än hyreslägenhet.

Vi flyttar om ca 6 veckor (inte pga grannarna dock utan vi ska flytta till större pga bebis, huset är äntligen färdigbyggt i maj) så det ska bli SÅ skönt. Fattar inte hur den här grannen lyckas störa så, huset är byggt 2013 och superisolerat! Men han, han hörs!

Min sambo gick ner igår kväll, grannen sänkte. Sen ca 5-10 minuter senare börja untz-untz-untz igen... Lyckades dock somna vid 0030-01, gick upp 0330 så lite trött. Nästa gång det händer är det störningsjouren direkt, denna gång var vi snälla, till ingen nytta eftersom han sket totalt i att han störde.

Jag är fruktansvärt glad att jag bor i en väldigt välisolerad lägenhet. Mina grannar har tre små barn, alla under 5 ser det ut som, men jag hör dem aldrig, möjligen om någon skriker till för full hals, men aldrig hör jag gråt, skrän eller något sånt genom väggen. Så himla skönt... Den enda gången jag vaknat av mina grannar är en morgon när de stod ute på sin uteplats och skrek på varandra för full hals.

Störningsjouren fakturerar hyresvärden vill jag minnas om det inte är någon slags superdeal. Då kan det hända att de tvingas flytta om det blir mycket störningar. Det är helt enkelt inte lönsamt att de ska ränna där. Såå, ring störningsjouren tills det upphör eller att de flyttar.

Liknande trådar

Äldre Ursäktar långt inlägg! Förutom det jag nämner här nedan är han allmänt otrevlig, jag får stå ut med sura dunk i golvet när mina hundar...
Svar
16
· Visningar
3 290
Äldre Jag vet att om man bor i lägenhet och grannarnas högljudda fester går till överdrift, kan man ringa störningsjouren. Men hur gör man om... 2
Svar
29
· Visningar
23 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka