Sv: Grannen motionerar inte sina hästar!
nej jag raderar. Lens palla.
nej jag raderar. Lens palla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingen idé att anmäla om hästen på utsidan ser ut att må bra. Jag har själv anmält en herre som har två c-ponnyer och två a-ponnyer på en yta mindre än två normalstora boxar. De åkte ut till honom och godkände allt. Hästarna kan inte ta ett travsteg i denna lilla sunkiga inhägnaden! De kan knappt skritta men tydligen så var det helt okej för de var ju i gott hull och visst verkades dom. Men att komma hem till de som har perfekta stall och hagar och klaga på någon centimeters för lågt tak, lite för mycket lera vid grindöppningen osv.. det kan dom göra.![]()
Om man är osäker på om en person har en häst på ett sätt som inte är lagligt, då är det ju bara till att rida Djurskyddet eller någon annan orginisation och fråga om hur det ligger till.
Nej, där har du fel. Om hästens bästa sätts först hade inte djurplågeri, misskötsel och vanvård funnits. Då hade vi inte heller behövt djurskyddsinspektörer.
Det finns MÅNGA som inte sätter hästens bästa först och jag finner det oerhört skrämmande att du inte är medveten om det!
JAG tycker att det är djurplågeri att låta en häst gå i en hage med lera upp till knäna! Lagstiftningen tycker att det är helt OKEJ!
JAG tycker att det är djurplågeri att låta en häst stå en hel dag i 35 graders stekande sol utan tillgång till skugga. Lagstiftningen tycker att det är helt OKEJ!
Hästen som hittades totalt utmattad hade vatten i hagen, men vad hjälpte det när solen gassade och hästen inte har någon skugga att svalka sig i?
JAG tycker att det är djurplågeri att låta en häst stå en hel dag i 35 graders stekande sol utan tillgång till skugga. Lagstiftningen tycker att det är helt OKEJ!
Tänkte bara informera dig om att man gjorde omfattande undersökningar på hur hästar skulle tåla värme inför OS i Atlanta eftersom det är ett nästan tropiskt klimat där. Testerna visade på att hästar även om de utsattes för stor påfrestning klarade värme betydligt bättre än man trodde och oerhört mycket mer än vad en människa gör.
Själv har jag tävlat fälttävlan i nästan 35 grader och nej ingen påverkan på hästen alls.
Dock så är det ju onödigt att utsätta dem för att stå i gassande sol, men att tro att hästarna skulle lida som vi människor gör är fel