Gräsreducerare/betesbegränsare - undersökning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sveipur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 147
  • Visningar Visningar 17 520
Sv: Gräsreducerare/betesbegränsare - undersökning

Prova, men håll koll. Får de av sig den kan de ju vräka i sig, så innan man är säker på att den sitter som och där den ska, så kolla ofta ofta.

Så länge den sitter på kan hon knappast vråläta direkt nej, du ser ju om/när hon lärt sig en alltför bra teknik ;)

Puttar lite, nån som har en cob som dom orkar mäta nosdelen invändigt på? plz? :)

Okej Jag ska testa men köpa en ny i en större srl för coben sitter tajt på henne, kan öppna munnen men inte typ gäspa det minsta, sist satt den väldigt bra men kollar sälfallet igen med den nya. Tack för svar;)

Men tack! :) måste vara helt blind! Haha!
55 lät faktiskt litet, får nog betälla en full till min d-ponny...
måste vara bättre att de är lite lite för stora än för trånga om de ska sitta över nosen, tänker jag. Ellerhur!?

Kan ni inte visa bilder på era hästar när de har dessa på sig?

Här, dock gammal bild så utan säkerhetsremmen fram, och modellen (den sämre) med lila/svarta remmar. Dock utseendemässigt exakt likadan som den svarta (bättre)

Thumbnail.aspx

HejHej :) Nu hoppar jag in i denna tråd om jag får!
Har en shettis som jag har tänkt att jag ska skaffa en Gräsreducerare till, för hon blir smällfet på sommrarna+att hon inte motioneras denna sommar pg olika själ.. fast har vi ju kommit en bra bit in i sommaren men bättre sent en aldrig! :p

Men jag tänkte på en grej.. det bete som hon går nu på så är gräset 3 till 7 cm.
Det kanske är för kort? :cool:

Jag har Även en New forest som blir lite rund om magen(eller så kanske han också blir ordentlig tjock, det kanske bara är jag som har blivit hemma blind? :p) Men vad tycker ni? behöver han också ha en sådan? Undernatten så får han 1,5 kg hö , sen så får han 3 dl bettfor och 20 ml chevinal plus. Han motioneras dagligen, oftast en tur i skogen och jobbar dressyr, hoppning och sånt där istället än på på ridbanan :)

Inte så bra bild.. men nästan den ända bra bilden som jag har fått med hela han :p
Vad ska man säga.. fotografen står lite för mycket åt höger+ att marken lutar lite..
56609_1245494902.jpg

detta var allt för mig.. förlåt för ett kanske lite slarvigt skrivet inlägg, men jag tror att man kan läsa det iaf..

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 545
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 204
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 921
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka