Gratis (iaf billig) hemsida

Lycanthrope

Trådstartare
Nu måste jag ta tag i hemsidan och det var länge sen jag kikade i ämnet så vet inte vilka stället som är bäst just nu!

Gärna gratis, men åtminstone billigt. Jag kan inte så mycket html så det får inte vara för avancerat. Har inget domännamn för tillfället men det är ju bra om det går att byta till det när det blir dags att köra på mer seriöst.

Tips :D

Sv: Gratis (iaf billig) hemsida

Är inte det bara blogg?

Hade behövt ha tex miniatyrer av bilder på en sida, som ska gå att klicka upp i större format ett och ett.

Nepp, kolla wordpress.org. Finns hur mycket teman och plug-ins som helst - gratis. Dessutom bra hjälp att få i t ex svenska WP-forumet.

Tack :)

Verkar som att man måste ordna webhotell? Kan ingenting om sånt där. Är så smidigt när allt finns på ett ställe :o

Senast ändrad:

Ja det måste du så helt gratis är det inte. Jag vet att bl a Loopia har automatisk WP-installation, du behöver bara klicka - plättlätt!

Loopia verkar ju smidigt.

När man väljer domännamn, ska det vara namnet på hemsidan då?
Eller kan jag ha flera hemsidor på domänen, tex hemsida för djuruppfödning, blogg och hemsida för att jag är konstnär. Konstnärssidan är det jag behöver få upp nu på direkten :)

Ja det är själva namnet t ex bukefalos.com. Många webbhotell har också mallar att använda för att bygga webbsidan. Kolla t ex one.com.

Får inte igång wordpress, internet klagar på att det inte finns PHP. Hur får man igång det :o

I mappen där jag lagt det så trycker jag på readme och där kan jag öppna länken: wp-admin/install.php. Då står det att php inte är igång.

Har installerat easyphp men får det inte att fungera :o

Jag kikade på loopia, var tydligen enkelt att få till det med wordpress då. Men har inte bestämt mig, känner mig lite efter kring ämnet faktiskt :o

Och har inte fått igång wordpress :p

Om du fixar ett webbhotell kan jag hjälpa dig med installationen. Jag kör one.com.

City network kör just nu en kampanj där .se adresser kostar 10:- och webbhotellet kostar 120:- för ett år (WordPress och Joomla ingår) nu vet inte jag hur bra de är då jag bara haft dem i några veckor men eftersom det är så pass billigt så kan det vara värt att chansa. Vart inne på Loopia först men tyckte att det blev för dyrt.

Det lät ju billigt! Fler kanske har åsikter kring om dom är bra :) Ska googla lite.

Jag kikade på loopia, var tydligen enkelt att få till det med wordpress då. Men har inte bestämt mig, känner mig lite efter kring ämnet faktiskt :o

Och har inte fått igång wordpress :p

Kör du loopia är det bara att köpa din domän via dem och sedan plats på webhotellet. Sen är det ju bara att klicka där att du vill installera wordpress, så brukar det iaf funka på de webhotell med one click installer som de har.
one.com som någon rekommenderade är rätt jobbiga att installera wordpress på, eftersom du där måste ladda ner filerna själv, för att sedan ladda upp dem på din serverplats.

Jag kör binero.com och tycker de är superbra. Allt är otroligt smidigt med :)
De har med någon form av erbjudande nu.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 835
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 979
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 297
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 705
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka