Grattis på födelsedagen Lyxa!

Miao

Trådstartare
Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde mig i valpkö :) !

Hon som gett mig så mycket glädje och kunskap. Hon som får så fina ord och beröm av alla vi tränat för och med, hon som är så otroligt snäll och mild mot alla människor och djur. Hon som är en underbar familjemedlem och en grym tävlingshund och som hittills har uppfyllt allt jag hoppats på prestationsmässigt:

◾LP1
◾LP2
◾LP3
◾SE LCH
◾Uttagen till SBKs Talangtrupp i lydnad 2011
◾KORAD på 442 p och 5 på skott
◾Hoppklass 2 & agilityklass 2
◾CERT och R-CACIB i utställningsringen
◾Uppflyttad till elitspår med uppflyttningar på debuten i både apell, lägre – och högreklass

Med objektiv utvärdering gjord av hennes mentala, fysiska och tävlingsmässiga egenskaper så kan jag med glädje säga att hon under dessa 4 år visat sig vara en äkta och suverän allroundaussie med de rätta bitarna på plats :D ! Och förhoppningsvis så kommer hon visa lika bra resultat i valplådan efter årsskiftet, föra vidare sina fina egenskaper till sina valpar och vara en lika fin och bra mamma som hon är tävlings, tränings – och familjehund!

Grattis Lyxa, du som är allt jag hoppades på och lite till! Hoppas vi har många, långa och friska år framför oss tillsammans :love:!

sportaussie.jpg


2011-04-19-30.jpg


2010-08-22-34.jpg


frostlyxa.jpg


brukslydnad-med-jonna-och-mathilda-231.jpg


2013-03-23-upplet-och-brukslydnad-116.jpg


2-km-spc3a5r-med-lyxa-016.jpg


lunchbad-002.jpg
 
Sv: Grattis på födelsedagen Lyxa!

Stort grattis till din fina Lyxa! Ge henne en extra köttbulle från oss, det är hon väl värd :).
 
Sv: Grattis på födelsedagen Lyxa!

Stort grattis till din fantastiska hund och grattis till oss alla i aussievärlden för en fantastisk förebild!
 
Sv: Grattis på födelsedagen Lyxa!

Världens finaste Lyxa!

Syster Ila hälsar grattis :D

1002928_10151564462978997_949839269_n.jpg


Inte lika välmeriterad som sin duktiga syster men vi kämpar på vi också :love: ;)
 
Sv: Grattis på födelsedagen Lyxa!

KL

Lyxa tackar för alla grattis och fina ord :bump:!

Line: Så lika, så fina och så duktiga är bägge systrarna svart, våra fina stjärnor :love:!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 592
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp