Bukefalos 28 år!

Gravid + Aloe Vera= ok eller inte???

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

Läste i en bok om örter att när man var gravid så skulle man inte inta Aloe Vera. Stämmer verkligen det?
Menar dom då att man inte ska använda nåt som har Aloe Vera i sig tex ansiktscreme?? Eller vad menar dom med att inta? Vad jag vet så brukar man väl inte äta Aloe Vera utan ha det i olika krämer och lotioner mm???
Nån som vet?
 
Sv: Gravid + Aloe Vera= ok eller inte???

Visst kan man använda aloe vera "invärtes" också...

Det som gäller rent generellt är att man bör undvika naturmedel i största allmänhet, eftersom det inte finns några studier på hur det påverkar fostret, OM det påverkar det...
Örter och andra naturpreparat är ju inte aotumatiskt ofarliga bara för att de kommer från växtriket.
 
Sv: Gravid + Aloe Vera= ok eller inte???

Jag personligen får rejäla, vätskande eksem av Aloe Verakrämer och använder det inte även fast jag inte är gravid.
Nej, naturmedel ska du var mkt försiktig med under graviditet, just för att det inte är utprovat för detta tillräckligt mycket. F ö så är ju huden kroppens största organ och det är alltså inte bara invärtes preparat du ska vara försiktig med vid graviditet, utan även krämer och salvor.
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 188
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 270
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 548
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 201
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp