Bukefalos 28 år!

Graviditets tecken

T

Tarzzan

Jag har en liten undra om hur graviditets tecken yttrar sig.

Jag har nu under två dagar haft ont typ "under" magen(mittemellan naveln och *hum* där nere.
Känns ibland som om jag får mensvärk.Men skall inte ha mens förens nästa söndag.Kan även hugga till lite.
Äter även p-piller.
Förra mensen var mindre och kortare än vad jag brukar ha.

Eftersom vi går i barn tankar så kan det hända att jag inbillar mig;)
Skall jag vänta på mensen eller skall jag testa mig?
Kommer nog att undra ihjäl mig tills/om mensen kommer.
 
Sv: Graviditets tecken

Jag hade alla gravidtetssymptom man kan läsa om i 7 månader och 8e månaden kände jag ingenting och då var jag gravid.

Äter du p-piller så hämmas ägglossningen och spermierna har alltså inget ägg att befrukta.
 
Sv: Graviditets tecken

Det första jag märkte var att jag fick en grym mensvärk ungefär 1,5 vecka innan beräknad mens. Men vad jag har förstått är det ganska ovanligt att man känner något så tidigt.

Vänta på mensen. Kommer den inte så testa dig. Eftersom du äter p-piller är ju inte chansen jättestor att du är gravid (även om det händer).

//Julia
 
Sv: Graviditets tecken

jo så tänker jag med att chansen är väldigt liten.Men tänk om jag är det och fortsätter att äta p-piller.Skadas inte fostret av det?
Det är min största rädsla:crazy:
 
Sv: Graviditets tecken

Det första jag märkte var att jag fick en grym mensvärk ungefär 1,5 vecka innan beräknad mens.

Jag läste om en kvinna i en av alla gravididnignar jag köpte förra året att hon fick så ont när ägget fäste att hon åkte in till akuten (oplanerad graviditet) Snacka om att veta exakt!
 
Sv: Graviditets tecken

Om du skulle vara gravid så visar det ju sig då mensen inte kommer. Visserligen är det en del som fortsätter att ha mens när de är gravida, men det hör ju inte till vanligheterna.

När man får mens när man äter p-piller så är det ju inte ett obefruktat ägg som kommer ut, utan det är slemhinnorna som förbereder sig på att ta emot ett befruktat ägg som man blöder ut. Om du skulle vara gravid borde du därför inte blöda, även om det händer ibland.

Ta ett test om du är osäker, men vänta först på mensen.

//Julia
 
Sv: Graviditets tecken

Cysta hoppas jag inte på.Jag har inte ont vid samlag och en läkare klämde på min mage för tre veckor sedan(borde inte det ha upptäckts då?).
Känns som mens värkar och det sticker till lite ibland.Skall nog köpa ett gravtest utifall.Hällre veta nu än gå och väääänta.
Är det morgon kisset man skall ta på eller spelar det ingen roll?
 
Sv: Graviditets tecken

Cystor kan komma och gå och är faktiskt vanligt bland unga, när man blir äldre kan man tydligen få mer problem och behöva ta bort dem.

Man kan testa när som helst på dagen för halten är lika hög hela tiden. Men morgon urinen är ju inte utspädd med en massa annat man ätit och druckigt under dagen.

Det kan ta upp till 2 veckor efter beräknad mens innan hormonhalten är tillräckligt hög för man ska få ett positivt test med clearblue. Ett test visar aldig positivt fast man inte är gravid, men kan visa negativt fast man är gravid för kroppen inte kommit upp i tillräcklig hög HcG-halt.
 
Sv: Graviditets tecken

Jag kände ingenting. Det enda som hände var att mensen uteblev. Efter någon/några veckor så drabbades jag av ett lätt illamående som mer eller mindre var konstant, men behövde aldrig kräkas.
 
Sv: Graviditets tecken

Jag är en av dem som blev gravid rakt igenom p-piller , inte särskilt vanligt alls och beror ofta på att man slarvat.
Nu har jag precis gått in i vecka 10 och är glad för "slarvet" :)
 
Sv: Graviditets tecken

Jag har inte testat mig än, väntar på mensen.
Men jag har lite mensvärk, men mensen skall inte komma förens den 29:e.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 715
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 489
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
2 002
Senast: skiesabove
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 202
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp